Gå til innhold

Oppskrift på kjempegode vafler.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

......får du på slutten av denne tråden!

Men hvor er alle gjæbakstoppskriftene dere snakker om?

Jeg klarer ikke å henge med lenger, jeg....

Når jeg logger meg på, har det kommet tusenvis av nye innlegg, og jeg greier ikke å komme gjennom alle. Registrerer imidlertid at det blåser en "gjærbakstvind" her inne for tiden. Da er det kanskje en eller annen som gjør det samme som jeg gjør når jeg finner en spennende oppskrift på nettet: Merker, kopierer, limer inn i et Word-dokument og vips, så har en sin egen lille oppskriftsamling på pc'n. HVIS noen har gjort dette, hadde det kanskje gått an å spørre om vedkommende kunne merke, kopiere og lime inn oppskriftene under denne tråden igjen?

Jeg HAR fått med meg nan-oppskriftene. Min egen oppskrift finner jeg dessverre ikke igjen, men Phantomets virker ganske lik den jeg hadde slik jeg husker den. Tror jeg adopterer den! Prøvde et par forskjellige oppskrifter en gang i tiden, og fant ut at den som inneholdt både egg og yoghurt var best.

Ellers har det vært en del vaffelsteking her i huset i det siste. Nussa (og mamma'n hennes) synes det er kjempegodt. Rekorden til Nussa er seks vaffelhjerter! Men jeg har funnet ut at det kanskje er litt skummelt å lage vafler stadig vekk......selv om jeg tror at vaflene mine for så vidt er ganske sunne.....

Her er vaffeloppskriften (i tilfelle det er flere vaffelelskere her inne):

1/2 l lettmelk

3 egg

1ss olje

(1-2 ss sukker)

1 1/2 dl hvetemel

2 dl fin sammalt hvete

1-2 ts vaniljesukker

kardemomme etter smak

Melforhold og type kan varieres. Du kan også ha i lettkokte havregryn.

Hverdagsvaflene behøver ikke å inneholde sukker. Med brunost eller syltetøy, får en jo allikevel søtsmaken. Vafler med bare smør er også kjempegodt, men da bør det være litt sukker i vaflene.

Hvis det kommer gjester, bør en nok tilsette litt sukker.

Mmmmmm......

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...