Gå til innhold

mme og avføring.....


*Lucia*

Anbefalte innlegg

Når mini kun fikk mm var avføringen gul og kornete. Nå som det blir mer og mer mme har avføringen også forandret seg selvfølgelig.

 

MEN, det kommer så MYE....... i forhold til før hvor det kom litt i hver bleie kommer det nå noe helt for JÆVLIG en gang om dagen eller annenhver dag. Det må være grusomt å få det ut... hører virkelig hun presser.... og da kommer det i mange omganger. Det ser ut som brun softismaskin.....

 

stakars lille, det lukter også ille... fler som har det sånn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det der kjenenr jeg igjen. Vi bruker malt i mme vi da, så av og til bare lukter vi at noe har kommet mens andre dager ser vi virkelig han jobber. Lurer da på om jeg har hatt i for lite malt enda jeg bruker 1 ts på 250 ml vann.

Men noe så herlig som å fjerne de bleiene da. Da kommer som regel verdens hærligste smil:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner det igjen, men jeg syns ikke junior produserer så veldig mye mer faktisk...men litt mer er det jo! Nå bæsjer han som regel en gang i døgnet, iblant to. Hender det ser ut som det holder på å lekke på sidene av bleia, men det har ennå ikke skjedd heldigvis.

 

Du kan jo forsøke malt? Har prøvd både med og uten malt i flaskene, første gang jeg prøvde ble det nesten for mye av det gode, han bæsjet jo hele tiden! Det virket jo litt rart, så jeg ga ikke mer fordi han tross alt bæsjet så å si hver dag fra før. Men så syntes jeg han ble litt tregere igjen, så jeg gjorde et nytt forsøk. Denne gangen hadde det ikke noen effekt egentlig, han fikk ikke oftere avføring. Skjønte ikke det helt.. Han begynte også å skrike og hadde luft og vondt i magen, så jeg ble usikker på om det var lurt å gi det eller ikke - så sluttet igjen. Har hørt at de bør ha avføring hver dag på mme, så så lenge junior har det så tror jeg kanskje jeg venter med malten...selv om det vel er bedre å ha litt bæsj hver gang så blir det jo pes å bytte masse bæsjebleier hver dag når de faktisk lukter såpass ille... ;-) hehe.

 

Er det noen som vet om malt er bra mot luft i magen eller om det kan forverre? Leste et sted her at for noen barn så kan malt gjøre at de blir enda tregere i magen, stemmer det? Usikker på om jeg skal gi han malt eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm... har ikke hørt at det kan gi luft i magen. ... håper ikke det siden vi har sliti litt med magesmerter.....

 

Her har det gått gjennom body og strømpebukse en gang... :-) Og fy.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask har jo bare fått mme i over en måned nå... blander ca 1l vann med en stor spiseskje malt.. ser atr det hjelper litt... han sliter ikke så mye lenger med å få det ut, og de siste 4 dagene har han bæsjet omtrent på samme tid.. kl 7 om morgenen :P lurer faktisk om jeg skal ha enda mer malt oppi... jeg ser jo fortsatt at han presser for harde livet.. blir skikkelig rød og varm i ansiktet stakkar :P

 

en gan bæsja han ikke på nesten 3 dager.. og da det kom (i 4 omganger, de 3 siste på stellebordet) kom det myyyee.. gikk gjennom alle klærne og så kom det enda mer.. :o

 

Ask promper jævli mye.. vet ikke om det er pga maltet, men han har ikke vondt i magen, ikke mer enn før, i hvert fall.. jeg ville i hvert fall anbefalt malt til de som bare gir mme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

 

Jeg har brukt mme hele tiden og har strevet ganske mye med dette basjegreiene... ;) Snuppa bæsjet ikke av seg selv og bæsjen var hard/seig.

 

Vi brukte først malt i melken, fordi det var det alle sa at vi skulle bruke. MEn avføring ble ikke bedre av det og i tillegg prompet hun mye.

å 6 ukers kontroll spurte vi legen om avføring og og sånn. Barnelegen anbefalte oss å slutte med malt og begynne med sviskesaft. Malt gir luft i magen og det inneholder masse karbohydrater, noe som gjør at malt barn kan bli "store". Svisker setter som kjent fart på magen.

 

Vi fikk senere tips om å gi minifom.

Etter at vi begynte med minifom og sviskesaft sammen har snuppa bæsjet selv hver dag. Hun er mye bedre i magen og bæsjen har rett konsistens.

 

Altså jeg anbefaler svisker og om ikke det holder; også minifom.

 

Men, man må jo teste ut hva som passer for dere og barnet ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er derfor snuppa har vokst så veldig mye de siste 14 dagene? Fordi hun har fått så mye malt?? :-)

 

Svisker? Altså vanlige svisker?? Eller sviskesaft? Og hvor får jeg kjøpt det? Vanlig saft på butikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være ... ;)

Du kjøper sviskesaft fra barnehyllen i de aller fleste matbutikker. Det står at det er fra 4 mnd. Ettiketen er blå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...