Gå til innhold

Dere som fikk barn i november (barnehage)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal dere søke på barnehageplass nå?

Permisjonen vår er ikke ferdig før i slutten av november, så vet ikke om vi skal søke nå. For vi trenger ikke plass før i desember!

Hvis vi får plass fra august, må vi betale for plassen frem til desember da?

Synest dette er så vanskelig! For vi kommer mest sannsynlig til å flytte til en annen kommune i løpet av dette året, så jeg vet egentlig ikke hvor jeg skal søke!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er aldri dumt å søke iallefall..... det er liten sjanse for at du får plass fra august når babyen er så liten..men man har kanskje større sjanse for å få plass fra januar

Skrevet

Søknadsfristene i mange kommuner har allerede utgått. Er du heldig har du fortsatt frist til 1.mars i din kommune. Gå inn på hjemsiden til din kommune og finn ut om det er for sent. Min permisjon går ut nærmere oktober, men måtte fortsatt søke innen 1,februar som var fristen her jeg bor. Vet om ei i barselgruppa mi som ikke fikk søkt i tide, og hun tok kontakt med barnehagen hun ønsket og det gikk greit å få plass, men vi bor i en kommune hvor det ikke er så veldig trangt om barnehageplassene.

Gjest leelu23 - fikk Tobias 2/12-06
Skrevet

jeg fikk barn 2 desember og har søkt nå.

begge må ut i full jobb igjen i oktober desverre, da er pappaperm over også..men jeg har en svigermor som sier hun vil passe minsten til han er over året - men får vi plassen må vi ta den og betale og sende han i barnehage når han runder året.

Skrevet

Vi hr frist 15mars. Skal søke nå, men skal ha plass fra 1 januar. Må søke selv om jeg ikke er sikker på om jeg skal ut i full jobb. Mulig vi skal jobbe litt om hverandre, slik at den lille kan være hjemme lenger.

Skrevet

i oslo har vi fått beskjed om at dersom man ikke skal bruke plassen på et par mnd, vil de fleste bh heller ha inn en annen unge som skal begynne med en gang. Dette blir opp til den enkelte barnehage, det vil si der man får plass. På søknadsskjema må man sette oppstartsdato 1. aug for å bli med på hovedopptaket, og de fleste bh vil ikke la foreldrene betale for plassen uten at ungen går der. I Oslo blir det ikke full dekning, så har vel kanskje m det å gjøre. Med mindre det er en bh som tar barn fra 10mnd, vil de ikke ta hensyn til barn som er under 1 år når de skal begynne i bh.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...