Gå til innhold

"kynnere" i uke 18?


Nusse_83

Anbefalte innlegg

Magen min har den siste uken hatt en tendens til å knytte seg og bli hard, varer bare et halvt minutt eller noe sånt av gangen. Tror det kan være kynnere.

Det kommer spesielt når jeg går mye, er stresset, eller når jeg jobber tyngre enn vanlig. Dette er mitt første svangerskap, er i uke 18, og vet ikke hvor vanlig det er å få kynnere så tidlig. De er ikke vonde, bare ubahagelige.

Er det noen av dere som opplever det samme?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i mitt tredje svangerskap, er i uke 17 og har også begynt å kjenne kynnere. Magen strammer seg, som du sier særlig ved fysisk anstrengelse, men gjør ikke noe vondt.

I forrige svangerskap var jeg sykemeldt halve tia pga. kraftige kynnere. Jeg jobber alleine med barn, så det er ikke så lett å bare melde seg ut når kynnerne kommer. Og forrige gang blei de etterhvert vonde. Regner med at de fra nå av bare blir kraftigere og er spent på hvor lenge jeg holder i jobb denne gangen:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på et omsorgssenter med mange "tunge" pasienter. mye gåing og løfting. Det er tungt, rart å si det, selv om jeg er førstegangs og burde ikke ha noen plager, men jeg synes kroppen er tung.

Skal snakke med arbeidsgiveren min til uken om tilrettelagte arbeidsoppgaver, så da håper jeg at kynnerene gir seg litt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også i 18.uke, og har kjent kynnere de siste dagene som varer flere minutter og er tildels vonde. Er tredjegangs, og kjente ikke kynnere før de siste ukene før fødsel sist gang, så dette var litt tidlig. Leste at det kunne komme når man er sliten, og jeg har hatt influensa nå, så det kan ha en sammenheng.... Håper det gir seg, for det er litt plagsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...