Som Natt & Dag Skrevet 23. februar 2007 #1 Skrevet 23. februar 2007 Her i huset er vi slått ut av innfluensa, værst rammet er sambo, han ligger strøken. Jeg er også veldig redusert. Lillegutt på 3,5 er på bedringens vei. Han har vært feberfri siden i går ettermiddag, og har begynt å spise og drikke litt, men hoster stygt. Sambo og jeg bytter på med hvem som sitter 'barnevakt' og hvem som ligger til sengs. I sted ringte faren til Lillegutt og lurte på om han kunne hente han og ha han i helgen, veldig veldig fristende. Jeg tenker litt på smittefare, stemoren til Lillegutt har vært i norge i 3 uker, og jeg tviler på at hun har imunforsvar til å takle innfluensa smitte, faren til Lillegutt ser ikke helt problemet, men jeg må si at jeg ikke unner noen å ligge rett ut slik som vi gjør her i huset i disse dager. Grunnen til at faren ville hente Lillegutt er at de skal besøke noen venner i helgen (de har en 3 åring og en 2åring), jeg tror ikke jeg ville ha tatt med meg et sykt barn på besøk til andre med små barn, eller svekket imunforsvar, men igjen ser ikke faren problemet. Selv håper jeg på at vi vil bli oppegående nok til å få med oss svigermors 60års lag på søndag, hadde vært fint om vi kunne dra alle 3, noe som ikke vil gå om Lillegutt drar til faren sin nå... Egentlig var planen at Lillegutt skulle dra til faren sin på Søndag kveld og bli der til neste søndag. Faren hans vil ikke ha muligheter til å levere han på søndag og hente igjen på mandag. (Jeg skal til JM på mandag morgen) Så hva ville dere ha gjort, endret alle planer og grepet sjangsen for litt fri og ro, eller fulgt samvittigheten og spart andre for smittefare?
mine små alver... Skrevet 23. februar 2007 #2 Skrevet 23. februar 2007 Hmmm... Er enig med deg ang smittefaren og Jeg ville ikke sendt datteren min til noen jeg hvis hun var syk, For hennes del,og for min egen. Er datteren min syk så vil jeg være der for henne.(hønemor ja;) Men hvis sønnen din er i god form og uten feber er vel heller ikke smittefaren så stor heller...? tror jeg da. Synes du skal se han formen hans jeg.Og deres form,man blir jo fortere frisk hvis man får slappet av. Håper jeg kunne være til litt hjelp da;)
Som Natt & Dag Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. februar 2007 jo takk, tror han er utenfor smittefare, og han er i ganske så fin form, har halveis bestemt meg for å sende han til faren i morgen tidlig
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2007 #4 Skrevet 24. februar 2007 Hørt om inkubasjonstid?? Med influensavirus i kroppen er man smittsom 10 til 2 dager før en selv får symptomer, men ikke når man først har blitt syk...! Så hvis lillegutt har vært hos pappa de siste 3 ukene, så er det mulig pappas familie snart blir syke- men han kan ikke smitte noen nå lengre.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2007 #5 Skrevet 27. februar 2007 Du skriver at du sa til faren at du ikke vil sende gutten til han, pga smittefare. Men så sier du i et innlegg rett etterpå at han er utenfor smittefare? Og du vil ikke at gutten skalbesøke 2 barn, men han kan være med dere i familiebursdag? Det virker som at det er en liten egotripp fra din side som er ute og går, har dere kanskje noe uoppgjort? Skriver ikke dette for å lage bråk, syntes bare at det høres litt egoistisk ut. Ville sendt han til faren, han klare nok å ta seg av sin sønn hvis det viser seg at gutten ikke er helt frisk enda. Blir han eller stemoren syk, så får de takle det når det kommer, ikke ta sorgene på forskudd! En dør jo ikke akkuratt av litt influensa, da. Hvis han drar til faren sin: Sønnen din får oppmerksomhet fra noen som ikke er syke (enda), og får leke med barn, som nok blir kjempe gøy for han:-D Istedet for å være hjemme med dere syke, og til og med måtte bli med i familieselskap..
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2007 #6 Skrevet 28. februar 2007 Hei. Er enig med en annen her inne. Det er ikke noe farlig å sende ungen til faren sin nå. Har selv en datter på 9 år. Er hun syk, men faren allikevel vil ha henne, sender jeg henne dit. Har bare nektet ham å ha henne èn gang når hun har vært syk. Da bodde vi i Sverige, og hun hadde vannkopper og 40 i feber. Vet ikke hvor fars samboer i dette tilfellet kommer fra, men husk det, at uti verden fins det andre farligere sykdommer enn influensaen vi har her. Er sikkert ikke noe farlig for henne å bli forkjølet. Har selv hatt denne influensaen i år, og vet hva det dreier seg om. Deilig å få barnefri da. Hadde benyttet enhver sjanse til å få det jeg ihvertfall. Syns det var slitsomt her når datteren kom hjem fra skolen. Og hun er jo mye større. Nei, mitt råd: send lillegutt til pappa i helgen. Da får dere fred og ro også. Så kanskje dere kan gå i bursdag på søndag. Gjør ikke noe om han ikke får være med. Han vil sikkert helst leke med barn på sin egen alder. Dere får kose dere på søndag, uten lillegutt?? Mor_til_sinnataggen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå