Anonym bruker Skrevet 23. februar 2007 #1 Skrevet 23. februar 2007 jeg har ikke noe særlig lyst på mat. spiser bare en STOR middag i løpet av dagen. ellers går det i godis. drikker ikke brus. kun vann. men alt detta godiset da. klarer ikke stoppe
Love my kidz Skrevet 23. februar 2007 #2 Skrevet 23. februar 2007 Vel.. ikke rart at du ikke får lyst på brød hvis du spiser godis hele tiden.. Jeg skjønner ikke deg i det hele tatt jeg, når det handler om basismat skal man spise mat fordi det er er mat, ikke for at man skal kose seg. Du velger dette selv, du må ta styringen over lysten. Det er en selvfølge at det første du stapper i deg om morgenen er brødskiver eller kornblanding i melk eller knekkebrød eller havregrøt eller hva som helst normal frokostMAT. Med melk, juice eller te. Gjør dette selv om du ikke har lyst. Tenk næring ikke lyst! Starter du dagen med normal frokost får du helt sikkert mindre lyst på godis skal du se =)
Gjest MammaTil2 & LynVingen Skrevet 23. februar 2007 #3 Skrevet 23. februar 2007 Du vet jo selv at det ikke er sunt - ikke er det sunt å bare spise ett STORT måltid iløpet av en dag, og ikke er det sunt å spise store mengder snop. Nå skal du høre... søtsuget blir ofte trigget av at du ikke spiser gode måltider, dersom du hadde fordelt opp det du spiser i flere små måltider - frokost, lunsj, mellommåltid, middag, kvelds ex - kan det hende at mye av den søthungeren du har, forsvinner. c",)
ninen Skrevet 23. februar 2007 #4 Skrevet 23. februar 2007 Jeg har også veldig lyst på godis og spiser det også..Men jeg spiser mat også da..
Celene -2.09.07~*HØYGRAVID*~ Skrevet 23. februar 2007 #5 Skrevet 23. februar 2007 Jeg kjenner til godissuget Men jeg bestemte meg med engang for at godis er kun for en dag i helgen! Da har jeg gitt meg og kjæresten lov til å kjøpe en sånn boks med smågodt. Utenom det er sjokolade og godis ikke lov. Brus er kun for cafe.. etter som jeg må begrense kaffe intaket. Ellers prøver jeg meg med kun små måltider og skikkelig middag med kjøtt/fisk, grønt og poter/ris/brød/pasta... Jeg tror det er viktig med variasjon og gjennomtenkte måltider Tror man bør være streng med seg selv for å slippe å gå opp mer enn nødvendig... lykke til
Snart firebarnsmamma! Fødeklar Skrevet 23. februar 2007 #6 Skrevet 23. februar 2007 Prøv å ha masse frukt hjemme til enhver tid, og spis en frukt hver gang du får søthunger... Du kan jo fx ha søtt pålegg. Spiser du ei brødskive med nugatti eller sjokade eller no´, får du iallefall i deg mat, samtidig som du får i deg noe søtt... I tillegg funker et glass med utblanda eplecidereddikk MEGET bra!! Men husk å ta det HVER dag! Det er ikke noe godt, men er vel verdt det! Funker bra forebyggende også mot urinvegsinfeksjon, i tillegg til at det tar bort søthungeren. Lykke til!
Loglady Skrevet 23. februar 2007 #7 Skrevet 23. februar 2007 Måten du spiser på (bare en stor middag daglig, osv)gjør at blodsukkeret ditt blir ustabilt, og slik oppstår søthungeren. Løsningen er derfor å spise regelmessig og sunt, da vil sukkerbehovet forsvinne. Bare prøv og se. Sukker avler sukkersug også; dvs. jo mer søtt du spiser, jo mer får du lyst på. Grunnen til dette er at blodsukkeret stiger rett etter at du har spist godis, men synker temmelig raskt igjen. Dermed får kroppen abstinenser, og må ha mer sukker igjen. Så har du det gående. Det skal ikke mer enn noen dager til med normal spising, før sukkerhungeren forsvinner. Trust me.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå