Gå til innhold

Mamma mener jeg er uansvarlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde barnevakt av min eneste søster på mandag. Har et lite nurk på 10 mnd. Fortalte at hun ikke skulle opp av sengen hvis hun begynner å gråte. Noe hun stadig gjør om kvelden før hun sovner ordentlig. Søsteren min tok meg på ordet. Fikk en streng og sint tlf av mamma for en dag siden hvor hun mente jeg var uansvarlig for at hadde gitt beskjed om dette til søsteren min. Jeg regner da med som voksen at en ser an situasjonen. Han hadde sutret og grått litt i ca 1/2 time. Søsteren min hadde ikke tatt han opp og dette resulterte i en sint mormor.

Hadde det vært virklig ille så hadde jeg regnet med at søsteren min hadde ringt eller sendt meg en meldig. Føler med helt maktesløs og som en forferdelig dårlig mor. Mammas meninger setter alltid spor. Hun kalte det rett og slet barnemishandling og at det var på kanten. Nå kan det hende søsteren min sier to forskjellige historier. Det vet ikke jeg.

Hva syntes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes moren din skulle holde smella og passe sine egne saker.

Går også ut fra at søsteren din ikke er komplett idiot og hadde tatt opp ungen dersom det hadde vært for galt.

Og dersom moren din mener det er barnemishandling kaller hun faktisk søsteren din barnemishandler...

Skrevet

Det er forskjell på sutring og grining. Litt sutring ei stund på kvelden skjer her i heimen også og synes ikke jeg selv er en barnemishandler...

Det kan jo hende søsteren din har sagt at barnet grein-for de som ikke har barn selv så er sutring og grining akkurat det samme:)

Synes moren din overdriver-kanskje det er vanskelig for henne å "godta" at vesledatteren er så voksen at hun har ett barn at hun blir litt "beskyttende"?

Ta en prat med mor di om dette-du kjenner barnet ditt best:)

Skrevet

DU er den beste mammaen for barnet ditt og du vet faktisk best hva som fungerer hos dere.

Synes det er ufint og direkte respektløst av din mamma å si sånn til deg!!!!

Hev deg over dette, si klart i fra hva du mener!

*Klemmepå*

Skrevet

Enig med tillab...

Besteforeldre skal alltid blande seg og vet alltid best.

Du kjenner barnet ditt bedre enn alle andre. Jeg ville spurt søsteren din hva som var blitt fortalt til din mor. Kanskje hun har lagt på litt her og der...ellers forstår jeg ikke reaksjonen til mammaen din.

Pleier og ære de i den eldre generasjon som mener de kan skrike litt, ikke omvendt.

Skrevet

Huff,,,takk for svar jenter.

Jeg har verdens beste mamma egentlig, men etter at jeg har fått barn har vi hatt våre konflikter. Hun blander seg i veldig mye, samtidig som hun klager over at hun ikke får nok tid til barnebarnet sitt. er veldig glad for at hun er engasjert men nok får være nok. Har prøvd å snakke med henne om dette, men uten noe hell. Hun gir meg konstant dårlig samvittighet. Mamma har alltid vært der for meg og vi har alltid hatt et godt forhold, men hun sårer meg sånn. Selvfølgelig vil jeg det som er best for min lille jente. Jeg skjønner at det er annerledes å være mamma og det å være mormor. Har en ung mor og husker godt at lillesøster var liten. Hun hadde aldri gjort de tingene hun mener jeg skal.

Huff er bare litt frustrert nå.

Takk for at dere lytter

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...