Gå til innhold

Er jenta mi veldig "treg"???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 8 mnd og kan egentlig "bare" rulle fra mage til rygg og omvendt! Synes alle barna på den alderen krabber eller står eller sitter, min datter kan ingen av delene... Begynner nesten å bli litt bekymret:/ Eller er hun bare veldig bedagelig? Ligger bare på matten sin hver dag og er fornøyd da:) Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har vi to bedaglige tuller =0)

Ingen råd de får utvikle seg i sin eget tempo. Om ett par måneder klager vi nok over att vi må løøøøøøpe etter de =0)

Kos fra meg ha en flott fredag kveld.

Skrevet

Barn utvikler seg så forskjellig, det vil dei alltid jere. Så før eller seinare så begynner dei å krype og gå. Dere kan jo nyte tia nå mens dere slepp å springe så masse etter dei og gjemme bort duker og det som er :) Hehe

Men eg kjenne meg jo litt ijenn, nå er jenta mi 7 mnd, og eg går liksom berre å vente på tenner og tenker på alt ho "snart" skal begynne med.. hehe.. det er vel sånn me foreldre er

Skrevet

Gutten min er også av den bedagelige typen..hehe :) 1 uke før han ble 9mnd begynte han å åle seg bortover gulvene her,før det har han bare rullet for å komme seg dit han vil. Nå er det plutselig mye mer å passe på,for han vil stadig bort til varmeovnen,og prøve å få tak i ledninger. Han sitter ikke enda,syns det er helt greit å kun sitte i stolen når han spiser han da. :)

Nå for tida driver han å trener på å krabbe,opp på alle 4 og deiser ned igjen..står og gynger og gliser. Så de siste ukene har ting skjedd veldig raskt her. :)

Slapp av og nyt det så lenge det varer,plutselig er de små gullene våre overalt :)

Skrevet

Mi er 8 mnd og 1 da, og hun RULLER IKKE ENGANG!!!!!

Hun sitter der hun blir satt, reiser seg opp og står på beina og armene litt liksom..That's it=)

Skrevet

tror det er helt normalt jeg.. datteren min rullet også lenge... når hun ble rundt 7 mnd begynte hun å reise seg opp på alle fire..men gikk bare bakover... begynte ikke å krype før hun var 8 mnd... det kommer plutselig..og da glemmer du helt tiden før hun krøp..;)

Skrevet

Jenta mi på 9 mndr. stresser heller ikke med å komme seg hit og dit, ruller bare litt til sidene av og til, MEN hun har fått 10 tenner da!!!, så noe er hun tidlig ut med........

Skrevet

Gutten min er er nesten 10 måneder og han krabber ikke han heller. Han lærte seg først og rulle da han var ca. 9 måneder! Må tilstå at jeg begynner å bli lei av spørsmålet "Krabber han ikke enda?".

Skrevet

Kan trøste med at polfareren Cecilie Skog - eneste kvinne i verden som har gått både sydpolen, nordpolen og Mount Everest - ikke hadde reiste seg opp en gang da hun var 10 måneder. Men da hun var 14 mnd klatret hun plutselig opp veggseksjonen i stua. Og se hvor hun er nå.

(Hun ble til og med født med for små lunger).

Leste det i et intervju.

Skrevet

tassen min på 9 måneder er og "treg"...men er så fornøyd med livet...glad og lystig..tror ikke han har noe hastverk (bare moren som har..hehe...vil han skal åle som "alle" de andre barna på hans alder..)

Skrevet

9mnd her,verken krabber eller reiser seg. Men sitter trygt alene. Og går når vi leier henne. Ellers går det bare rundt sin egen akse på magen....;-)

Skrevet

De sier jo at babyer som utvikler seg senere fysisk blir mye mer intelligente ;) Tar det igjen psykisk ;)

Skrevet

juni*stjerne og Teodor: er dette en ønsketenkning? Har ikke hørt dette før, og er redd du er blitt fortalt dette for å trøste deg, eller roe deg ned...

Skrevet

Hi hi, Junistjerne...er nok ikke noen sammenheng der nei, dessverre.

Skrevet

Hei :) Småtten på snart 9 mnd har de siste to ukene blitt flink til å åle seg, før det rullet han bare. Sitter ikke stødig og setter seg heller ikke opp, ikke reiser han seg opp etter ting heller. Men han er blid som ei lerke og storkoser seg på gulvet :D Nyt de late dagene, før du vet ordet av det farter hun rundt!

Skrevet

Dette er jo ikke om rulling da, men man har i alle fall kommet frem til at det ikke er så positivt å begynne å gå tidlig.

Krabbing er bedre, ettersom en da får mer koordinasjonstrening, som visstnok er veldig bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...