minas'81&lillegull;) Skrevet 23. februar 2007 #1 Skrevet 23. februar 2007 Jenta mi er 3 mnd og 2 uker. JEg gleder meg slik til hun kan begynne å få smake litt på annen mat enn MM, men aner vel egentlig ikke helt hvordan jeg skal gå frem. Har jo lest om det, men kunne vært kjekt å høre hvordan andre gjorde det? HVa begynte dere med, og hvor mye etc og hvor lang tid brukte dere på å venne dem på det?
Lille søtnos Skrevet 23. februar 2007 #2 Skrevet 23. februar 2007 På ammehjelpen står det endel tips: http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=23 Jeg begynte da jenta var 4 mnd og noen dager. Hun våknet gjennom hele natten og var sulten. Startet da forsiktig med litt maisgrøt blandet med mm. I starten var den grøtblandingen temmelig flytende, slik at hun ble vant til å svelge annet enn mm. Økte etterhvert antall grøtskjeer (pulver) og etter ca to uker var konsistensen mer grøtaktig. Blander noen ganger i litt most banan, det liker hun. Har også prøvd fruktpurè, men jenta mi får vondt i magen av de. Gi gjerne litt sviskesaft eller malt kjøpt i butikken ved siden av. Vi gir bare på kvelden foreløpig, hun er nå 4,5 mnd., ammer resten av døgnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå