Karomamma Skrevet 23. februar 2007 #1 Skrevet 23. februar 2007 Nå har jeg også brukt trylleoppskriften og så luftige boller har jeg aldri bakt noensinne!! Tusen takk for tipsene, alle sammen!! Første brettet med boller er ferdig, de to kjærestene mine er kommet inn fra snøværet, kaffen er klar og NAM NAM NAM!!
phantomet Skrevet 23. februar 2007 #2 Skrevet 23. februar 2007 Og dermed er du hektet du også....*ler* Jeg har besluttet å slutte å bake like fort som jeg begynte.... For herrejemini så mye av den deilige baksten setter seg på uønskede steder på kroppen...
Dailis Skrevet 23. februar 2007 #3 Skrevet 23. februar 2007 Så flink du er da! Det er så koselig å komme inn til nystekte boller duft og kaffeduft! HUsker som barn når jeg basa i snøen og så bakte mamma boller og lagde kakao til oss. Og når jeg var nesten voksen blitt og måtte ut på jordet på høsten og masse regn, og kom inn var det bakt og laget kakao som når jeg var liten..... Sånnt husker jeg=D GOdt å vokse opp med slikt*D
Gjest Skrevet 23. februar 2007 #4 Skrevet 23. februar 2007 Nå må jeg og få den oppskriften på de gode bollene. Jeg blir jo helt desperat etter varme boller her.. Please gi meg trylleformelen:)
Karomamma Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 23. februar 2007 Dailis: jeg kommer også fra gård og husker AKKURAT den følelsen du beskriver Supermamma: Trylleformelen var (i tillegg til en pose ferdigboller) litt ekstra av ditt og datt. Jeg la til litt vann, litt salt, to egg, en halv pose ekstra gjær og en dæsj smør. De ble very very gode!! Det står mange gode tips i alle bolle-innleggene lenger ned her. Lykke til!!
Dailis Skrevet 23. februar 2007 #6 Skrevet 23. februar 2007 Ja da vet du da, hehe. Veldig spesielt det, hehe. Var mest ute og tok opp poteter jeg da, hehe.man blir bare noe helt sinnsvakt skitten... Jeg savner det jeg faktisk....
Dailis Skrevet 23. februar 2007 #7 Skrevet 23. februar 2007 Skal du ha bollepose? Eller bunnoppskrift? Jeg bruker sjeldent pose, men om jeg gjør det tilsetter jeg ett par egg og ca en teskje salt. Passe på at deigen ikke er for hard, heller litt klissete enn litt for hard, er bare å bruke litt mel under utbaking og være lett på hånda. Største hemmligheten med gjærbakst er tålmodighet, la deigen og de ferdigtrillede bollene få tid til å heve skikkelig.
dritgrei hei hei! Skrevet 23. februar 2007 #8 Skrevet 23. februar 2007 tenker du har vært fornøyd i dag ja.... med verdens beste boller... mmmmmmmmmmmmmmmmmm også så luftige! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå