Gå til innhold

Jeg trenger noen råd angående amming....

Anbefalte innlegg

Skrevet

På natta og formiddagen har jeg nok melk, men på kvelden er det nesten helt tomt. Har gitt litt tillegg for å mette vesla. Er det noe jeg kan gjøre for å øke produksjonen på kvelden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- og må du gi tillegg med mme evt mm så bruk hjelpebryst- les på ammehjelpen.no

Skrevet

Du kan pumpe deg før å øke mengden...

Mengden svarer til etterspørselen.. :)

Skrevet

Har samme problemet!

Fikk et tips fra HS: prøv å la barnet drikke bittelitt mindre hvert måltid (man må da fjerne barnet fra brystvorta, men kan godt la det ligge og kose seg og gi godlyder...det gjorde lillegutt..tydelig at han forlengst hadde fått nok å drikke...) og pump ut resten etter hvert måltid og samle dette til et siste kveldsmåltid.Da unngår man å måtte bruke MME.

J skal teste ut dette litt videre med lillegutt og se om det funker.Han legger godt på seg ellers så det er ikke noe problem (600 gr på 2 1/2 uke).

Han har fått utslett/eksem over hele kroppen og j er usikker om dette kommer av MME / kumelk (NAN01) så derfor skal j prøve å pumpe ut til et kveldsmåltid...blir kanskje litt mye styr...men det er verdt å prøve.

Ellers drikker jeg amme-te hver dag.Nesten en liter.Lager på kvelden, og legger i kjøleskapet senere.Da blir det "ice-te".Dette gjør at jeg drikker mer enn når den er varm.J har fått mer melk etter dette. Men det tok ca en uke før det virket virker det som.

Lykke til og god helg ! :-)

Skrevet

Gjør som Rose over her, men ikke ta barnet fra brystet før det slipper.

Pump etter måltidene på formiddagen, og produksjonen vil øke slik at det blir nok til både formiddagsmåltidet og en ekstra påfyll formiddagsmelk til kveldsmat.

Det er nemlig lettere å øke melkemengden på morgen/formiddag. Jeg gjorde dette en stund, og rekorden pr pumping på morgenen var på 180 ml fra 1 pupp!

Sørg også for å sove litt tidlig på ettermiddagen - få f.eks noen til å trille en tur med jenten, eller sov når hun sover. Søvn er kjempeviktg for melkeproduksjonen.

Og så ville jeg i det lengste unngått mme, men heller sittet med barnet på brystet om kveldene. Det er slik produksjonen tilpasser seg etterspørselen, og så får barnet deilig fet kveldsmelk.

Dette var bare noen kjappe råd. Se på ammedebatten, så finner du flere gode lenker med tips og råd.

Skrevet

Tusen takk for gode råd.

Har prøvd flere av tipsene her. Nora har ligget på puppen nesten hele kvelden, flere kvelder på rad, men til slutt blir hun helt hysterisk når hun ikke blir mett. Har forsøkt å pumpe, men det er rett og slett helt tomt.

I dag har jeg ikke trengt mme. Tror kanskje noe av grunnen til manglende melk har vært lite søvn ( har vært på reise) kombinert med økedøgn. Drikker enorme mengder vann og håper det hjelper.

Skrevet

Du sier du prøver å pumpe, men at det er helt tomt.

Da er det vel på kvelden du har prøvd? Det er nemlig viktig å pumpe på formiddagen som en annen her sa. Hvis du gjør det hver dag, drikker mye vann, og kanskje til og med samsover, er jeg sikker på at det vil ordne seg!

Lykke til:-)

Skrevet

Legg barnet til ofte på natten. Det er slitsomt, men det er supereffektivt!

Skrevet

legg barnet til ofte og prøv ammete ;) kjøpes hos helsekost butikken.

det hjalp hos meg ;) lykke til

Skrevet

MALTEKSTRAKT!!!!

her begynte jeg m 3 ss hver dag uten å vite at det hjalp(har prøvd det meste annet) og swosj etter noen dager kan jeg pumpe 250 ml ved siden av ammingen:=)

kjekt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...