Gå til innhold

Kan det være akutt blodtrykksfall?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid i uke 21+6 nå. Ved et par anledninger har jeg blitt akutt svimmel og skikkelig uvell. (Nesten samme følelsen som om jeg har drukket et par drinker for mye...noe jeg selvfølgelig ikke har gjort, nå i disse gravid-tider...). Må sette meg ned eller holde meg fast i noe for ikke å dette over ende. Det føles ihverfall som om jeg skal dette i gulvet hvert øyeblikk. Har ikke fått snakket med jordmor ennå om dette, men lurer på om det er noen som kjenner seg igjen i dette? Har hatt det nå et par ganger i løpet av den siste uka og tror det varer i toppen 5 minutter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok ganske sikkert blodtrykket ja :)

Få målt blodtrykket og unngå plutselige og brå bevegelser.

Skrevet

Det rare er at jeg, begge gangene, sto/satt helt stille. Var hos jordmor denne uka og blodtrykket mitt var helt fint (dvs 120/60). Glemte å nevne det for jordmora mi da, men skal tilbake til henne om 1,5 uke. Må huske å si det da.

Skrevet

det samme har jeg opplevd flere ganger.. Jeg blir først veldig varm og så veldig kald.. og føler meg veldig tørst. Så blir jeg kjempedårlig og føler at jeg skal besvime. Jeg har helt fint blodtrykk når jeg er hos legen men husker jeg fikk beskjed da jeg gikk på vgs at jeg hadde lavt blodtrykk. Ikke vet jeg. Glemte å si det sist jeg var hos legen også. Gi en lyd om noen vet hva det er..

Skrevet

Dytter litt, siden jeg sliter med det samme problemet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...