Gå til innhold

Var på UL og ble litt skuffa over jordmor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår var jeg og samboern min på UL. Er helt i lykkerus over at babyen vår er frisk og rask. Samtidig så er jeg skuffet over jordmoren og måten hun var mot oss. Hun smilte veldig anstrengt og tok seg liksom ikke god tid til å forklare UL. Trodde også at hun skulle snakke om kosthold og diverse, men det virket ut som om hun ville ha oss ut straks hun hadde målt det hun skulle. Fikk også beskjed at hun ikke klarte å se kjønnet...

Heldigvis kom vi kun til henne for hun vi egentlig skulle til ligger i influensa, men man skulle jo tro at jordmødre var ekstra omsorgsfulle og blide. Første UL er jo en helt unik opplevelse for både far og mor og følte hun ødela det litt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke at de prater om så mye når man er på ul.

Når vi var tok JM seg god tid til å ta alle mål og se at allt var bra med barnet, fortalte oss hva hun så etter og at allt var bra etterhvert som hun fant ting......

Men snakket ikke om ting som kosthold.

Dete r ikke alltid så let for dem å se kjønn da og er bedre at de sier det en gjetter er det ikke?

JM brukte gangke lang tid på å få jenta var til å forandre liggestilling så ho kunne se kjønn.

Og selv når de sier kjønn er det aldri 100% sikkert da.( men blir en gutt med mye rosa her hvis det viser seg at var JM tok feil.hehe)

Trist at du ikke var fornøyd med UL timen din da. men godt å høre at babyn er frisk ihvertfall.

Skrevet

Så synd at det ikke ble etter forventningene.

Bare husk at UL-time er noe annet en JM time!

Dersom dere vil snakke med jordmor om f.eks kosthold osv. må dere bestille time hos jordmor f.eks på helsestasjonen.

Dessverre er det ikke alltid de klarer å se kjønnet ... ungen kan trekke bena opp under seg, ligge med ryggen til osv. (også har man noen vrange som rett og slett ikke vil se etter)

Bestill dere en time til jordmor via helsestasjonen, og snakk med henne om alt dere lurer på fra kosthold til smertelindring og tiden etter fødselen.

Skrevet

Vår var vel ikke verdens mest utadvendte og koseligste, men hun fortalte oss hele tiden hva hun gjorde og hva vi så. Så vi fikk den gode følelsen vi ja, synd dere var så uheldige.

Skjønner ikke hvorfor du ville snakke om kosthold på ul-time.. det er noe du skal snakke med di ega jordmor om, eller legen.

Du kan jo forøvrig snakke med jordmora di om at du ble så skuffet over hun på ul, kanskje du får innvilget ny time?? Gjør et forsøk du =)

Skrevet

Kanskje JM hadde en dårlig dag...? De er jo mennesker de også, og kan vel kanskje ha en dårlig dag innimellom...? Hvem vet... Synd dere fikk den opplevelsen, håper det kun var en engangshendelse... Lykke til på neste kontroll! :))

Skrevet

Hei jeg fikk samme dårlige inntrykk som deg.. nok mye fordi jeg var på privat ul i uke12 og da var legen så fantastisk flink og fortalte om alt...

Denne gangen dreiv hun bare å snakket med samboeren min om stedatteren min og om skole osv.. er veldig glad i stedatteren min, men kunne ønske at fokuset hadde vært på den lille babyen som vi var der for... (synes dessutten at hun virka nesten litt betatt av mannen min.. mulig jeg overreagerer, men hun var bare så overivrig i å prate med han at jeg følte at jeg og babyen ble litt glemt... ) Og hun tittet ikke ordentlig etter kjønn heller så det fikk vi ikke vite. Dessutten etter ulen sa hun at det var godt vi bare måtte forskyve terminen 2 uker. Hadde det vært litt mer kunne det være et tegn på... men det trenger vi tenke på.. et tegn på hva? nei glem det.. ingen ting... Ble faktisk litt irritert på dama..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...