Anonym bruker Skrevet 23. februar 2007 #1 Skrevet 23. februar 2007 Dere som har noe erfaring med det. Når avvente dere ungene? Hvordan gikk det? Jeg lurer fælt på om man skulle begynne med det snart, for nå er babyen så sterk at han snur og vrir seg alle veier i den. han er 10 mnd.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2007 #2 Skrevet 23. februar 2007 trenger man noe avvening på det da? Er det ikke bare til å la vær å ligge han oppi?
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2007 #3 Skrevet 23. februar 2007 Joda det er jo det. Men jeg er helt sikker på at du skjønte at jeg var ute etter erfaringer fra hvordan det har gått å slutta med dette? Ikke sant?
Mamma til godjenta & lillebror Skrevet 23. februar 2007 #4 Skrevet 23. februar 2007 Vi har brukt babysafe til begge våre barn, har aldri hatt dem i sprinkelseng, kun i lav uttrekksseng, så det har vært helt nødvendig å sikre dem. Storesøster brukte pose og sele til hun var nærmere 2 år faktisk, det var først da hun selv klarte å klatre inn og ut av senga selv, og så kom lillebror da hun var 2 år, så da var det stas å være stor jente uten pose. Nå har lillebror brukt pose i 3 mnd siden han var 6 mnd og flyttet fra vogga og til uttrekkssenga, og det går knirkefritt. Så, for å svare på spørsmålet ditt: Vi har ikke sluttet med pose i 10 mnd alder, men jeg tror sikkert at lillebror på 9 mnd ikke ville merket det stort hvis vi sluttet nå, han ville bare ha kunnet bevege seg mer, og vendt seg til det. Med storesøster var det helt uproblematisk å slutte (hun var som sagt ca 1,5 - 2 år), det var bare stas for henne, være så stor jente ) Mne du bruker kanskje pose av andre grunner enn oss?
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2007 #5 Skrevet 24. februar 2007 Hei. Jeg begynte med pose pga av at babyen ble så urolig om natta i tre fire mnd alderen og snudde seg bare over på magen. Når han kom over på magen ble han sint, så når vi prøvde babysafe fikk han en roligere søvn og klarte lettere å finne roen. Er jo så mye snakk om farene med dette at man kan bli helt paranoid. Jeg er jo litt redd for at han skal klare å klusse seg inni festene på noen slags måte eller klare å snu seg trill rrundt og tippe over på magen,altså med hodet i fotenden. Men han ligger jo rett ved sida av meg da så jeg hører det vel da, men men...bekymre bekymre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå