Gå til innhold

Sover dere i samme seng som barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer bare på om det er bare jeg som reagerer på dette, siden jeg vart misbrukt som barn? Jeg liker ikke tanken på at jeg eller faren til barnet skal dele seng med barnet (15 mnd), noe som skurrer når jeg tenker på det. Er det bare jeg som er svært sensitiv på dette området, eller er det flere som føler det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg høres det absolutt ikke rart ut at små barn sover i samme seng som mamma og pappa av og til. Noen er jo også blitt så vant fra tidlig av med dette, at det blir vanskelig å avvenne de det.

Gutten vår sover i egen seng, og har gjort det mesteparten av livet sitt. I starten (fra fødsel til han var rundt 2 mnd.) måtte han sove sammen med meg, fordi han ville omtrent sove med puppen i munnen, og jeg måtte ha litt søvn jeg også. Da turte ikke pappan ligge i samme seng, fordi han var redd for å legge seg på ungen.

Men jeg ser som sagt ikke at noe skurrer nei. Er veldig mange barn som kommer inn og legger seg i senga til foreldrene sine om natten. Jeg gjorde det hver natt er periode selv da jeg var lita.

Det er sikkert alt du har opplevd, som gjør at du tenker sånn vil jeg tro...?

Skrevet

Neei, ikke annet enn om ho er syk.. men er ikke sensitiv på det.

Skrevet

Ja når hun våkner på natten uten at vi klarer å roe henne, så legges hun i vår seng for da roer hun seg

Ser absolutt ikke noe galt i det nei :)

Skrevet

Gjør det samme som fruktmos, og ser heller ingenting galt i det, det er bare koselig å ha henne der, lille store babyen vår, hun elsker også å ligge inntil oss. og hun kan gjerne komme opp i sengen vår innimellom når hun blir eldre også(nå er hun 1,5), det er bare kos å sove sammen.

Skrevet

Det er kanskje du (HI) som er litt sensitiv på dette området ja.

Vi gjør som fruktmos og mammantildenvakre. Bare koselig å la Lillemann sove mellom oss de gangene han har behov for det.

Vi har heller ikke hatt behov for å kjøre noen som helst form for avvenning. I perioder kommer han over til oss i løpet av natta, men så vil han sove i egen seng i neste periode.

Skrevet

Nope, gjør ikke det. Ikke vil han, heller. Noen ganger skulle jeg ønske vi kunne sove sammen!

Skrevet

Nei det er hun som sover i samme seng som oss :o)

Det er nok du som reagerer på dette siden du er blitt misbrukt.

Skrevet

eg har bare sønnen min på 14 mnd i sengen med meg no når han hadde 40 i feber og øreverk.. ellers så sover han mye bedre i sin seng.. og eg og.. er så redd han detter på gulvet..hehe

Skrevet

Jeg synes heller ikke det er rart at små barn sover i sengen til foreldrene sine.

Både jeg og min søster gjorde det da vi var små.

Vår lille gutt har aldri sovet i vår seng. Da han var liten roet han seg raskest i sin egen seng. Vi har ikke noe behov for å ha ham oppi vår, men får vel se hvordan det blir når han får juniorseng og kan tusle inn til oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...