Gå til innhold

hvis man blir alene mamma...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har man da krav på både fødselspenger (permisjons penger) og engangs stønad da??

Er nemlig stygt redd for at jeg kommer til å bli alene her gitt.... Har finni ut litt av hvert om samboer.. og det er overhodet ikke koselig... huff, må si jeg er litt lei meg og skuffa nå... Føler meg tråkka på, driti ut og dytta så langt ned i søla som går ann....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trist og høre, men regner med da at du vil ha det bedre uten ham og det han har gjort mot deg, en fattig trøst...

Men til spørmålet ditt, hvis du får fødselspenger vil du uansett alene eller ikke, ikke motta engangstønad, den er kun for de som ikke har tjent seg rettigheter til fødselspenger. Men som alene forsørger har du krav på dobbel barnetrygt, hvis du har tjent dårlig det siste året kan det også hende du har krav på overgangstønad, som er et månedelig beløp i tilegg til fødselspengene ellers skal du også kreve at barnefar bidrar med sin del. Du kan lese om alle dine rettigheter som alene forsørger inne på www.nav.no.

Lykke til:-)

Skrevet

mhmm...ikke lett det der,synd at du skal oppleve slik når du er på det mest sårbare..men ihverfall støtteapparatet som finns rundt alenemødre er som jeg har forstått ganske bra,vennina mi som er alene med ei på 3 år har det strålenede..hun studerer,og har god råd,bedre enn det andre har,virker det som,men om du jobber hvet jeg ikke om du har krav på engangsstødnad,men du faller vel under en annen kategori...gå inn på www.nav.no og se om du finner noe nyttig der,og lykke til vidre;)

Skrevet

Leit at du er kommer i en sånn situasjon, men av og til er det det beste å ta styringen over det og heller bli alene. I tillegg til det som er nevnt over, tror jeg du kan søke om bostøtte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...