Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg? Ang mme og malt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på snart 3 mnd har fått litt mme på kvelden. På mandag drakk hun 50 ml og i går drakk hun 65 ml. Har ikke hatt malt i.

På mandags formiddag bæsjet hun bittelitt og har ikke bæsjet siden. Hun får ellers mm. MEN nå er det jo leeeeenge siden hun bæsjet og jeg har hørt at det kan bli stopp når man gir mme. Er dette tilfellet?

Men isåfall...jeg tror jeg må begynne å gi henne mer mme da hun gjør et eller annet når hun suger på puppen så er så j...... vondt. Det har bare vært høyrepuppen i nesten en måned nå, men nå gjør hun det samme på venstrepuppen også. Det begynte igår med venstrepuppen. Aner ikke hva hun gjør, men jeg mistenker at hun suger feil eller noe. Innimellom går det bra, men det er som regelt sinnsykt vondt. Og dess mindre melk som blir igjen i puppen under måltidet dess mer vondt gjør det. Så da tenker jeg å gi henne mer mme.

Så kommer det egentlige spørsmålet mitt...hehe (alt skal jo forklares:-)). Hvor mye malt skal jeg ha i? Og det er sånn vanlig maltekstrakt som man får kjøpt i butikkene (slike glass)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp i butikken, Maltekstrakt står det på den, står som regel sammen med vitaminer.

Hvor mye du skal ha i må du prøve deg frem til, noen sier en teskje pr flaske, men jeg har aldri brukt mer enn en 1/2 teskje, og det har fungert bra for min lillegutt.

Blir også veldig søtt om du bruker for mye, ikke alle barn som liker det.

Så prøv deg frem, har hendt at jeg har brukt litt mer enn en 1/2 teskje om det har gått en dag uten at han har bæsjet.

Lykke til:)

Skrevet

Vi fikk beskjed på helsestasjonen at vi skulle bruke 1-3 teskjeer på en dagsbeholdning med mme. Og hvis vi blandet i flasker, skulle vi prøve å se om det holdt med 1 dråpe først. Hos oss holder det med 1 dråpe per flaske (150 ml mme) for lillegutt. Så start med lite, og prøv dere fram. Malten setter veldig smak, så greit å ikke bruke mer enn nødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...