Anonym bruker Skrevet 23. februar 2007 #1 Skrevet 23. februar 2007 Andre som har hørt det? Stemmer det på dres barn? Jeg sliter med å få min 1,5-åring til å sove om kvelden og til å sove hele natta. Har redusert dag-luren så nå vekker jeg ham etter max en time. Pluss at han får ikke sove lenger enn til 13.30. Noen dager sover han ikke i det hele tatt. Men fremdeles er han i 110 når ettermiddaggen og kvelden kommer... Legger ham mellom 19 og 20, men han kan godt ligge å tøyse, sutre, leke etc. i sengen i opptil en time. Da går jeg som regel litt ut og inn; lar han grine litt, går inn og legger ham ned atc. Tar han aldi opp etter han er lagt. I tillegg våkner han 2-5 ganger hver natt og drikker vann. Så våkner han som regel mellom 7 og 7.30. Vurderer å prøve å la ham sove til han våkner av seg selv på dagtid å se om det hjelper. Han kan sikkert sove 2-3 timer hvis jeg ikke vekker ham. Men er jo litt redd for at han da skal væer enda verre å få i seng om kvelden og våkne enda mer om natta? Råd? Andre som har 1,5-åringer som ikke trenger søvn?
Nickeguri Skrevet 23. februar 2007 #2 Skrevet 23. februar 2007 Jeg har ei jente på 18 mnd som sover ca 2 timer på dagtid og legger seg ca 19.45. Da sovner hun stort sett med en gang. Unntaket er de dagene hun av en eller annen grunn har sovet lite på dagtid. Det kan være fordi hun har hørt lyder og blitt vekket fra luren sin etc. De dagene kan det være et svare strev å legge henne på kvelden. Hun virker da helt i hundre og skal i hvert fall ikke sove når hun legges, nei! Hun er nok overtrøtt da. Av og til hender det at hun våkner igjen om natta disse gangene, andre ganger ikke. Ellers sover hun stort sett bra om natta. Hun våkner av seg selv ca 06.15 - 06.45. Kanskje gutten din rett og slett er overtrøtt på kvelden fordi han har sovet lite på dagen? Og at det er derfor han ikke får sove? Hva med å gi ham mer drikke før han legger seg for kvelden? Da skulle han vel ikke trenge drikke på natta?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå