Gå til innhold

Dobbeltsjekke kjønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest her inne noen ganger at noen av dere har bestilt ekstra ultralyd for å få bekreftet nok en gang at barnet har det kjønnet dere fikk opplyst om på ordinær UL. Jeg vet det koster en del penger å gjøre dette, men tanken er litt fristende. Jeg har to gutter og fikk vite at jeg nå venter jente. Vil så gjerne vite det HELT sikkert, slik at jeg kan begynne å kjøpe litt jenteklær o.l

Det jeg lurer på er om private klinikker tar ultralyd kun for å se etter kjønn, eller bør man si at man ønsker å sjekke at alt er ok, for så å spørre om kjønn.? Da er det jo veldig synd om de ikke ser det og man har betalt så mye for det. Hva har dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi tok ekstra ultralyd, 3d. Ville ikke vite kjønn vi da... men han spurte om det var noen spesiell grunn til at vi ville ta ultralyd. Men vi sa at vi bare var nysgjerrige, virket som ikke vi var de første som hadde sagt det! Så spurte han om vi ville vite kjønnet og. Men det er jo uansett alltid en risiko for at barnet ligger i en stilling som det er vanskelig å se kjønnet...

Skrevet

Vi tok 3D UL på Majorstuaklinikken, bare for å sjekke kjønn da de ikke var helt sikre på oridnær. Vi sa bare at det var derfor vi gjorde det og tok bare "underholdnings" UL. Da sjekket han først kjønn , tro meg umulig ikke å få sett det på de gode bildene ihvertfall så langt på vei som jeg var og så kikket vi mest på ansiktet og lagde fine bilder og filmsnutter resten av den ca halve timen. Vel verdt 1000 lappen! Og nå kan jeg strikke noe annet enn gult og grønt!

Skrevet

Hvordan så de det på den ordinære ul`en siden du vil dobbeltskjekke? Var det bare sånn at "her er det ingen tissefant, så da blir det jente", eller ble dere vist kjønnslepper ol?

Skrevet

Du bestemmer hva du vil legge vekt på ved privat ultralyd. Du får uansett en medisinsk uttalelse, men det er helt vanlig for de som jobber på private klinikker at foreldre bare vil "hilse på"/ bekrefte kjønn. Du trenger ikke uttale deg om noe som helst når du bestiller time.

I tillegg kan du ved sen ultralyd få 3 eller 4 d. Dette er kjempegøy!!

På Majorstuaklinikken koster dette 1.500,- inkl. bilder (1.000,- uten medisinsk uttalelse) og på Balderklinikken kr 880,- + 200 for bilder.

Jeg er i uke 27 og skal på Balderklinikken i dag :o) Gleder meg veldig til å hilse på og selvfølgelig høre om alt fortsatt er bra. Dette gjorde jeg forrige svangerskap også og det var utrolig MYE info man får som jeg betrakter som viktig. F.eks blodtilførsel og navlestrengens beliggenhet, div viktig om lungene og annet som man ikke kan få svar på på ordinær ultralyd. Vi har gutt fra før og har fått vite av dette er jente, men føler likevel like sterkt av vi skal få en gutt til. I dag får vi et sikkert svar.

Anbefaler deg dette. De kan nesten garantert se kjønnet, hvis barnet sover kan du vekke det med sukkerdrikk e.l. Det sies imidlertid at denne type ultralyd bør tas innen uke 32, deretter er alt så stort at du får lite igjen for titten.

Skrevet

Min lå med lårene samlet og magen mot min rygg hele den ordinære UL, jordmor fikk et glimt opp riktig retning et øyeblikk og mente da at hun så en "kaffebønne" som hun kalte det så da trodde hun det var jente, men de kan ta feil i uke 18 med jenter som viser seg å være gutter sa hun for det var litt likt enda. Kaffebønna skulle da være to kjønnslepper skal vel være tre streker his gutt... På 3D UL derimot så vi jo som et fotografi av kjønnsorganet så da var jeg ikke i tvil selv, stakkars gutt om så i hvert fall...

Skrevet

Da vi var på ordinær ul nå i uke 18 (17+6) på mandag hørtes det ikke ut som om jm var mye i tvil om at vi venter en jente - hun viste oss kjønnsleppene flere ganger, så det selv tydelig - hun beveget seg og skrevet godt med bena til og med;o) Fikk en gutt forrige gang og det så i allefall helt annerledes ut da vi var på ul med han - tydelig tissefant og pung:o)

Skrevet

Fiskmedjunibarnimagen, du må ha lykke til i dag!!! Så spennende det høres ut. Jeg må sjekke om de tilbyr slikt i Bergen også? Noen som vet hvor i Bergen kanskje :-)???

På ultralyd viste jordmor oss kjønnslepper og virket ikke i tvil. Det er nok heller jeg som ikke helt kan tro at det er en jente....har jo to gutter fra før, så det var så overraskende!!!

Takk for alle svar....

Skrevet

Så vidt jeg vet har de ikke 3d ul i Bergen enda (har det visst på Haukeland, men bruker det lite)....har også knalllyst å ta 3d, men må vel til Oslo da....

Skrevet

Heisann..

Om du ringer til volvat medisinske senter så har de 3D der, hvis ikke så bør de ikke ha dety stående på siden med pris m.m... Tror det var 1500,- for bilder og en dvd-film med babyn... dit skal vi, men d anbefales først i uke 24-28 da ting sees bedre, det er hva vi har hørt...

Er selv bare i uke 16 så det er litt uker igjen enda, men gi gjerne en lyd da dere har vært om dere drar så får vi også vite helt sikkert???

MVH

Skrevet

Vi fikk ikke vite på ordinær- hun greide ikke å se. Men vi tok 3D på majorstuaklinikken, både for å få vite kjønn og for å få den spesielle opplevelsen. Jeg får ofte litt noia med tanken på att det skulle være feil kjønn, er jo heeelt innstilt på att det er jente nå, en masse rosa klær har hun fått også. Men han på majorstua sa jo att han var så sikker som han kunne være. Så jeg får bare stole på ham.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...