Gå til innhold

Au, au - jeg har fått uvi:o(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så vondt altså! Kjente det i natt og i morges var det skikkelig vondt og jeg blør når jeg tisser. Kom meg heldigvis til legen i dag tidlig og fikk medisin, så håper det går like fort over som det kom....nå sitter jeg her i sofaen med appelsinjus i glasset og ullsokker på bena.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Uff, jeg føler virkelig med deg, jeg har hatt det samme flere ganger og det er virkelig ikke noe godt. Bra du har kommet deg til legen.. Og veldig lurt å holde deg varm. og ta det med ro og tiss når du må!

Appelsin juice har jeg hørt man IKKE skal drikke. Det er fordi appelsinjuice virker irriterende på "urinveisveggene" slik at bakteriene får bedre "tak".

Men det er lurt å drikke masse, masse. Vann, men sure ting er bra, eplejuice f.eks. Unngå sukker, det gir mat til bakteriene!! Kamomillete er bra. kjerringrokk også.

Bytt ut vanlig melk med yoghrt, kefir, kulturmelk og slike ting.

Jeg er mye mindre plaga med UVI etter å ha begrensa søtmelkinntaket..

Lykke til, det er kjempeviktig å drikke masse, gjerne bare vann, men slik at du får tisse godt - hver dag (og selvfølgelig tisse rett etter sex!)!! Da kan du unngå å få det igjen!!

Stakkar deg...

Skrevet

det beste, sier legen min, er tranebærjuice.

Men det smaker jo py da..

er ikke appelsinjuice bra? trodde det jeg?

Grapefruktjuice da?

Kanskje ikke så rart at jeg mistenker at jeg har fått en ny UVI nå bare to uker etter at jeg avsluttet forrige antibiotikakur da...?

Er urinen til dere som har fått UVI tåkete?

God bedring, håper du snart blir friskere!

Skrevet

Fikk beskjed av legen å drikke appelsinjus jeg....klarer ikke å drikke vann - kaster bare opp da:o( Te klarer jeg heller ikke (ikke varm drikke) - ikke lett når en er kvalm, nei...

Godt tips med melka - spiser endel konblanding med melk på, men nå skal jeg jammen bytte den ut med cultura eller noe.

Blir nok ikke nor sex før det er borte for denne gangen, nei - frister ikke så veldig;o) Jeg er alltid nøye med å tisse etter sex da.

Det er vel kanskje sånn at det er lett å få det igjen når en først har fått det - spesielt når en er gravid, eller?

Skrevet

Tenkte å kjøpe sånne tranebærkapsler på apoteket, men legen min sa det ikke var så bra å bruke når en var gravid...men kan jo være annerledes med jus da.

Urinen min var tåkete ja - full i "gugg" og blod - æsj...

Skrevet

Jeg har også UVI.... Men det gjør ikke vondt da, og det er rart. Har hatt det før og da gjorde det VELDIG vondt. Nå stakk det bare litt i nyrene og så var jeg på do ca hvert 10.minutt. Ikke moro!

Nå er det 4. dagen jeg går på medisin og jeg er mye bedre, så det blir nok over bedre for deg også.

God bedring! =)

Og ja, urinen min var tåkete/grumsete...

Skrevet

ja, kan jo hende at bakteriene ikke forsvinner helt..

aha, nå skjønner jeg kanskje hva som kan være ille med appelsinjuice, det er hvis det er sukker i den! SUkker er jo bare som å invitere UVI'en tilbake..

men har du tåkete urin?

jeg spiser også mye cultura og sånt, så satser på at det går bra.. hehe

uff, ikke noe godt at du er så kvalm da! prøv å spise ofte og i små mengder.. har selv begynt å få litt kvalme nå i 2.tri, o det eneste som hjelper er å ikke gå sulten..

God bedring, håper UVImonsteret er kjapt ute av kroppen din!

Skrevet

veldig lett å få det tilbake når du først har fått det..spesielt mens man går gravid..jeg hadde det flere ganger dea jeg gikk med lillemann...men jeg fikk aldri sympomer på det....litt skummelt siden det da heller starta rier....

Skrevet

Takk for det:o) Jo, som jeg skrev over her, så er urinen min veldig tåkete og blodig...æsja..

Hvis en drikker sånn appelsinjus uten tilsatt sukker da? Rart legen min sa jeg burde drikke mye appelsinjus....kanskje jeg bare skal spise en appelsin i stede?

Skrevet

jeg har også hatt UVI og da fikk jeg følgende beskjed:

tranebærejuice er det beste for UVI men det er for sterkt for babyen. I små mengder er det ok. Tranebærkapsler bør ikke tas når man er gravid.

Det beste er appelsinjuice eller vann med sitron i. Jeg drikker masse vann med sitron i. Det er jo faktisk kjempegodt. Og masse appelsinjuice også.

Og jeg ble kvitt det etter 5 dager:)

Skrevet

man kjenner ikke nødvendigvis at man har fått UVI når man er gravid, derfor det kan være vanskelig å oppdage!

Så det kan forklare hvorfor du som ikke kjente noe opplevde det så forskjellig fra forrige gang.

Jeg gikk antagelig med UVI i seks uker uten å merke noe sist jeg og.. annet enn at ejg hadde litt blod på dopapiret et par ganger, og tåkete urin. Samt måtte tisse ofte uten at det kom noe..

usj.. kanskje jeg må ta meg en ny tur til legen jeg også da.. sitter og bælmer cultura nå.. hihi

Skrevet

drikk appelsinjuice uten sukker ja! :)

og youghurt og surmelk og cultura..

det er jo nammenam i tillegg, så det gjør jo ikke noe:)

Skrevet

Det beste mot uvi er å tygge c-vitamin tabletter. Har gjort det siden jeg fant ut at jeg var gravid og har ikke hatt plager. Hjelper også mot imunforsvaret..... Så kjøp c-vitamin tyggetabletter...... anbefaler det!

Skrevet

sant??

hva slags tyggetabletter da?

Noe du får på vanlig butikk?

Skrevet

Helt sant......jeg tygger nycoplus c-vitamin 200 mg fra apoteket. Fra serien nycomed. Du kan få i jordbærsmak og appelsinsmak.

C-vitamin hjelper sjeden med å holde den surheten.....slik at uønskede bakterier ikke trives. Det er nok derfor legen anbefaler å drikke mye appelsinjuice...fordi den inneholde c-vitamin. Men ikke i så stor grad som denne tyggetabletten. Får å få samme dose som tabletten, må man nesten drikke 3-4 liter appelsinjuice om dagen. Tabletten forhindrer også sopp..... 1tablett om dagen er nok.

Så løp å kjøp!

Skrevet

Au da...høres ikke noe godt ut..

Fortsatt god bedring! Håper formen er litt bedre i dag :o)

Skrevet

Takk for det - er mye bedre i dag, ja - ser ut som jeg har fått riktig medisin...eneste minuset er at jeg blir så kvalm av den...men, men - begynner jo å bli vant til kvalmen etterhvert;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...