Gå til innhold

Noen som bruker/har brukt NAN H. A. 1 her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg bruker Nan H. A. 1 til gutten min som er 7 uker. Han har bare fått denne mme, men nå lurer jeg på å kanskje gå over til Hipp etterhvert.

Hvor lenge bør vi bruke nan HA 1? Når er tarmsystemet til de små bedre utviklet slik at de tåler mer?

På forhånd takk:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke brukt Nan HA, men lurer på om du ble anbefalt dette merket av noen? Vi har bare brukt vanlig Nan 1 helt t 4,5 mnd, byttet da til collett....

Skrevet

Egnetlig var det tilfeldig at vi begynte med Nan HA, vi måtte ha mme da vi kom fra sykehuset og kjøpte da på apoteket. Der har de kun denne typen Nan. Men i ettertid er jeg glad vi begynte med den, for den er hypoallergen(de store kumelksproteinene er brutt ned på en annen måte enn i vanlig Nan). Den er derfor bedre for de sensitive magene til de små. Men den koster omtrent det dobbelte av vanlig mme, derfor lurer jeg på å gå over til Hipp etterhvert.. lurer i den forbindelse på når magene til de små er mer "herdet" slik at han lille min ikke får magevondt hvis jeg bytter til vanlig mme.

Skrevet

Ok. eg kan dessverre ikkje hjelpe deg m det... sliter m en supergulper her...og vet knapt ka eg ska gjøre..

Skrevet

jeg begynte å gi NanHA1 til jenta mi da hun var 6 uker gammel, som tillegg til mm. Brukte den i ca 1 mnd før hun begynte å bli litt ekkel i magen. Hun hadde kolikk så det var derfor jeg begynte med NanHA1. Vi gikk da over til HIPP og den bruker vi fortsatt av og til, kjempefornøyd med den. Tror sikkert du kan gi Hipp til gutten din. Du finner jo fort ut av om han liker og tåler den.

Skrevet

Ja, jeg har lurt på å prøve oss frem litt forsiktig i starten. Bruke opp det vi har ijgne av nan og så kjøpe Hipp, da kanskje.

Takk for svar:-)

Skrevet

Vi har brukt NAN H.A, men gutten vår bare gulpa av den... Så nå bruker vi HIPP, kjempefornøyd med den. Den lukter ikke så sterkt som NAN heller synes jeg. Så du kan sikkert bare gå over til HIPP. Har hørt at magenproblemene ofte når en "topp" rundt 6 ukers-alderen. Var slik her i allefall. Lykke til!

Skrevet

Ok, da tror jeg jammen vi prøver Hipp neste gang:-) Lillegutt har ikke hatt mye magetrøbbel, så jeg er liksom litt redd for at han skal få det om vi bytter mme merke. Men vi får bare prøve oss frem:-)

Skrevet

Vi brukte nanHA1 fra ca 2 uker til ca 4 mnd alder. Da begynte vi, sakte men sikkert å blande den ut med vanlig nan for å se hvordan hun reagerte på det. Og da gikk det helt greit. Jeg er brystopperert, og de fleste melekgangene er desverre helt kuttet av og hun har derfor fått mme i hele sitt liv, suplert med litt mm helt i begynnelsen. Vi begynte med nanHA1 fordi hun gulpet noe skrekkelig og fordi jeg har et barn fra tidligere som har matallergier, og da skal den vistnok være det beste allternativet dersom man ikke ammer.

Skrevet

Stellapolaris: det er ikke engentlig noen spesiell grunn til at vi bruker nanHA1, det er ingen allergier e.l. i familien. Men for å gi lillegutt en best mulig start uten mm, valgte vi denne mme nettopp pga dens hypoallergene egenskaper og fordi den er bedre for det umodne tarmsystemet til de små. Vi får se an litt, og sakte men sikkert gå over til vanlig mme:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...