Anonym bruker Skrevet 23. februar 2007 #1 Skrevet 23. februar 2007 Det er vel slik at kjønnet bestemmes av far. Men er kjønn arvelig. I min manns familie er det bare gutter. 4 generasjoner med gutter (kun inngiftede damer). For meg og min mann er kjønn ubetydelig med første barn. Men jeg blir redd tanken på at vi aldri kan få ei lita tulle. Er det virkelig slik?
Pregnosaurus 22/8/07 Skrevet 23. februar 2007 #2 Skrevet 23. februar 2007 Det tror jeg ikke....... jeg har flere i min nære familie som er bare brødre som har fått døtre selv. Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for dèt :-) noen vitenskapelig forklaring på det har jeg derimot ikke.....
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 23. februar 2007 #3 Skrevet 23. februar 2007 Nei det er ikke slik...Men hvis dere får 2 gutter først så er sjansen for å få gutt neste gang igjen noe større enn for jente.. Men samme regelen gjelder også for jenter da:) Jeg tenker ikke på hva det blir første gangen jeg heller, men ei lita jente hadde jo vært kooos det da. Det er bare gutte-barnebarn i familien her..altså de barna som min generasjon har fått da..
VinterSol+2 Skrevet 23. februar 2007 #4 Skrevet 23. februar 2007 tror faktisk at det er noe i det. at dersom mennene i en familie generelt får menn, så gjør de gjerne det.. men om det bare er gammel overtro, det vet jeg jo ikke! I min familie er det hovedsaklig gutter, mine foreldre fikk feks fire gutter før meg... så stor var overraskelsen da jeg kom.. hehe de trodde ikke de kunne få jenter;-) Mine brødre har også en hang til å få gutter, men en bror har da klart å få til ei lita tulle, så i tilfelle er vi ikke uten unntak da:)
*RutIetutt* Skrevet 23. februar 2007 #5 Skrevet 23. februar 2007 Stemmer nok ikke alltid....pappa hadde bare brødre, og hans far hadde bare brødre, men pappa fikk bare jenter;o) Har et vennepar med to jenter hvor pappaen bare har brødre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå