Arb.ledig husmor Skrevet 23. februar 2007 #1 Skrevet 23. februar 2007 Jenta mi er nå 5mnd, men gulpe like mye som da hun ble født... Vi begynte med Nan, gikk over til Collett når ho va 4,5mnd, og har nå gått over til Nutramigen (fikk et tips om at ho kanskje reagerte på melkeproteiner... Men ho gulpe av det også.... Noen som har prøvd andre merker??? Har dere hørt på helsesøster, og bare gått etter at det er normalt å gulpe, eller har dere sjekket det mer ut??? Eg å sambo lure på om vi skal få testet syrenivået i magen hennes, men helsesøster sier bare at det ikke er nødvendig, for det e jo helt normalt med gulp! Har dere testet barna???
Gjest Skrevet 23. februar 2007 #2 Skrevet 23. februar 2007 vi har en gulper...jeg har allerede skiftet på meg selv 3 ganger i dag og han 3 ganger...og han får bare pupp....gulper faktisk mindre de gangene han får mme (collett) eller grøt. Tror rett og slett han er en luftsluker og en bulemiker...regnerr med at det bedrere seg etterhvert som han nærmer seg året....4,5 mnd nå.
Mynona Skrevet 23. februar 2007 #3 Skrevet 23. februar 2007 Supergulper her og. Bare at vi skiftet ikke i dag. Hun kapitulerte med en gang jeg hadde tørket litt av oss. Så nå sover hun på brystet mitt, og vi oser av godlukt. Og jeg nyter det=) Får ta det når hun våkner.. Har heller ikke tenkt på at det ikke er normalt. Noen barn (mange sikkert og) er bare sånn
Arb.ledig husmor Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. februar 2007 Flere??? Ønsker mange svar!
Kvakki Skrevet 23. februar 2007 #5 Skrevet 23. februar 2007 Hei Her hadde vi en supergulper fra dag en..Har vært et sabla gris og må være ærlig at jeg har vært bekymret mang en gang pga. av dette. Men det har ikke virket som om snuppa har vært plaget av dette, hun visste ikke om noe annet stakkars. Må innrømme at jeg syntes det var ei fattig trøst at det var helt vanlig, så lenge de la på seg osv. Som førstegangsmor syntes jeg dette var veldig plagsomt og bekymret meg mye..Følte at alle bare bagateliserte det. Men fra hun ble 5 mnd. og begynte med mer fast føde, ble det veldig bedre her i gården. Nå er hun 7mnd. og gulpingen er ikke der i det hele tatt. Har ingen erfaring med mme, men min gulpet mye m bare pupp:) Kunne nok ikke hjelpe deg så mye, men kan si at jeg vet hva dere sliter med. En fattig trøst at det nok går over. Men føler du for at du ønsker å få dette sjekket, så synes jeg ikke du skal gi deg.. Du kjenner ditt barn best. Ha en fin dag.
Gjest Skrevet 23. februar 2007 #6 Skrevet 23. februar 2007 ps min supergulper veier 9 kg, 4,5 mnd....så han vokser selv om det ser ut til at all melken kommer opp igjen.
Mynona Skrevet 23. februar 2007 #8 Skrevet 23. februar 2007 Og så varierer det, hun gulper ikke like mye hver dag. Ofte, men ikke like store mengder om du forstår. Grøt har vi begynt med. Ser ingen forskjell i forbindelse med det.
Rose69 Skrevet 23. februar 2007 #9 Skrevet 23. februar 2007 Hei! Lillegutt på 8 uker gulper mye, ikke sprut-gulp.Kun "normal" gulp, og på HS de sier at det er helt vanlig, så lenge han legger på seg.De sier at man kan prøve å unngå å løfte/bevege han for mye etter spising og/eller at han ligger minst mulig flatt når han spiser.Det hjelper litt her. (Men jeg lurer nå på om det ligger noe annet bak det hele for vi plages også av urolig spising, skjevstilling av hode/nakke (ser mest til høyre), sover korte økter og urolig soving..sover kun max 2-3 timer hvis han sover om dagen - får han til å sove nesten bare når vi triller - sjelden hjemme..sover max 3-4 timer om natta.Sjekk www.kiss.kidd.no, mulig vi har et barn med et slikt syndrom.Skal ringe lege idag.Kanskje det gjelder noen av dere andre her også..??). Uansett..lykke til!
Arb.ledig husmor Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #10 Skrevet 23. februar 2007 Her å legge ho godt på seg, e no 7,7 kg, og 5 mnd... Hvordan sover gulperne deres? Urolig eller godt? Her blir det en urolig søvn på dagen, selv om ho sove i senga....
Arb.ledig husmor Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #11 Skrevet 23. februar 2007 eg ha lest om kiss, men vet lege noe om dette da? Vi går t fysio og osteopat pga skjevstilling i nakke. Vi føler det hjelpe mye, men bare ikkje på gulpingen... Kan det gjøres noe mer om vi får konstantert om barna har dette syndromet da??
Mynona Skrevet 23. februar 2007 #12 Skrevet 23. februar 2007 Sover godt. 20 - 8 på natta inkl to puppinger. To korte og en lang blund på dagen som regel. Trenger ikke rapes og gulper ikke på natta. Ammer i senga jeg da.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2007 #13 Skrevet 23. februar 2007 Vi har en jente på 6 mnd. som gulpet masse før. Vi ga henne D-vitamin som anbefalt. En helg vi var bortreist glemte vi D-vitaminen, å hun gulpet lite hele helgen. Når vi kom hjem å startet på igjen begynte gulpingen. Vi gir nå Tran sammen med grøt på kvelden og jenta gulper veldig lite. Det skader ikke prøve :-)
Rose69 Skrevet 23. februar 2007 #14 Skrevet 23. februar 2007 Hei Serinas mamma! Om det ikke hjelper på gulpingen får ikke det hjelpe.D viktigste er egentlig at nakken og ryggen blir bra.Da er det mye annet som også kan rette seg.Ringte nå og det er lange ventelister..men fikk time nå den 6 mars.J r spent om det hjelper. Helsesøster visste ikke noe om Kiss-syndromet, hadde aldri hørt om det.Sa bare at det ville gå over.Hmmm... Vedr. gulpingen...fikk tips om å tømme puppen helt før man bytter pupp..da får man med den fete melken..ikke bare den lette...den som man gulper lettere opp...fikk jeg høre. Men dette visste du kanskje :-)
Arb.ledig husmor Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #15 Skrevet 23. februar 2007 Her gulpe ho like mye uansett, både m tran/d-vitamin og uten... Tran måtte vi slutte med da hun ikke ville ha det... Og når vi har brukt collett har alt vært m der, så vi ikkje trengte å bruke det... Men gulp komme altså, UANSETT ka vi gjør!! Om natta sove ho godt, men ikkje om dagen....
Arb.ledig husmor Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #16 Skrevet 23. februar 2007 Her går det kun i morsmelkerstatning....
Rose69 Skrevet 23. februar 2007 #17 Skrevet 23. februar 2007 Hei Serinas mamma, og dere andre! Jeg fikk et tips av HS å avslutte måltidet før..dvs. fjerne puppen fra barnet før det er ferdig å suge.Jeg sjekket dette igår og idag, og han protesterte ikke. Bare lå og koste seg ved puppen og gryntet fornøyd.Hadde tydeligvis fått nok melk forlengst! Jeg er jo vant til å la han suge så lenge han vil...og han er en glupsk baby, så ikke rart magen ble fort full = mye gulping. Men det er viktig å legge til at babyen må legge på seg normalt for å sjekke om dette funker.Lillegutt har lagt på seg 600 gram på 2 1/2 uke.Så det er ikke fare her i gården.hehe. God helg til alle!
Rose69 Skrevet 23. februar 2007 #18 Skrevet 23. februar 2007 Sorry...dette gjelder seff kun de som fortsatt ammer... ;-)
Gjest Skrevet 23. februar 2007 #19 Skrevet 23. februar 2007 jenta mi var en stor-gulper. Vi bruke noe som heter nestargel, et pulver man koker ut med vann og gir litt før hvert måltid. Jenta mi hadde Kiss, ble bedre etter to behandlinger ,men da var hun så stor at det er vanskelig å si om hun likevel/uansett ville sluttet å gulpe. Hun gulpet til hun var nærmere året, det var helt forferdelig. Særlig når alt kom opp etter et måltid, og jeg hadde lite melk i utgangspunktet. Hun lå et kg under sine medsøstre i vekt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå