Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet om en gutt som står ved bordet i en alder av 5 mnd. Han er veldig stor for alderen da. Han blir satt på gulvet på rumpa med ei pute eller støtte bak ryggen. Han røyser seg ikke opp ved bordet selv, men blir "satt" der av mora. Jeg sa hun måtte være forsiktig med å sette han opp så tidlig pga ryggen og ikke før han klarer det selv, men da sa hun at han hadde satt seg selv opp allerede da han var 3 mnd (!!) gammel. Han har visstnok begynt å krabbe, men det er jo normalt i den alderen (han blir 6 mnd i begynnelsen av mars). Han er veldig sterk og står på alle fire (med føttene og hendene på gulvet)

Er ikke dette ganske utrolig tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mirakel gutt?? nei. men tidlig ja.. Men ikke så tidlig at jeg vil kalde det et mirakel. Min første, som er ei jente. Krøp og åla seg rundt da ho var et halvt år. Da ho begynte og krabbe sikkelig på alle 4 da ho var 6 månder begynte ho også og sette seg opp i sittende stilling og reise seg opp ved sofaen ol.

Men jeg er enig med deg at han ikke bude få stå ved bordet dersom han ikke klarer og reise seg opp og stelle seg der selv. FOr klarer han ikke og reise seg opp klarer han heller ikke og sette seg ned dersom han ikke orker mere. Og da kan det skje en fall ulykke..

Men setter virkelig denne gutten seg opp i sittende stilling av seg selv? Det syns jeg hørtes rart ut. For så lenge han ikke krabber sikkelig men bare står på alle 4 høres ikke dette ut som en baby som klarer og sette seg opp selv. men jeg kan ta feil..

men han er helt klart en nysgjerrig krabat som er tidlig ute ja..

Skrevet

He he joda sikkert litt tidlig ute ja, barn er så forskjellig. Jeg og min vennine har to døtre som er født omtrent samtidig, jenta mi gikk da hun akkurat var blitt 9 mnd, mens hennes var 16 mnd, men i dag er de 6,5 år og lik utvikling på de fleste områder

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...