Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi begynte med grøt og fruktpuré for litt over en mnd siden. Fra første stund både gapet og svelget hun noen t-skjeer, gikk helt fint. Men vi har ikke klart å øke porsjonene, spiser fortsatt bare noen t-skjeer. Problemet er at jeg vet ikke når jeg skal gi grøten. Hvis jeg gir når hun er kjempesulten, i begynnelsen av måltidet, da er hun så utålmodig at hun bare vil ha melken og hylgråter om jeg prøver på noe annet. Etter melken er hun jo mett, og derfor vil hun bare ha noen t-skjeer. Prøver jeg å avbryte melken midt i, for å gi grøt, blir hun også rasende. Så eneste hun godtar er jo (bitte litt) etter hun har drukket seg mett på melk. Noen råd? Kanskje jeg skal prøve å gi litt mellom to måltider, sånn at hun verken er veldig sulten eller mett? Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville prøvd som du sier sånn mellom 2 måltider, eller kanskje hvis det nå går 3-4 timer mellom hvert måltid gi grøt ca 1/2-1 time før neste måltid evt :) Var sånn jeg gjorde det og gikk veldig bra her,gutten min var akkurat som jenta di,var han sulten skulle han helst hatt mat for 10min siden..hehe Når han var rundt 6mnd ble han mer og mer uinterisert i melk og det ble naturlig nok mer fast føde :)

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...