//MAM\\ Skrevet 23. februar 2007 #1 Skrevet 23. februar 2007 Gutten vår, på 6 1/2 mnd, har blitt en skikkelig morgenfugl. Han våkner mellom kl 04.50 og 05.10... Jeg får han av og til til å sovne igjen, men bare i 15 - 20 min, så er det opp. Jeg kan ikke klage, for han sover hele natten. Legges ca kl 19.00. Men jeg skulle gjerne hatt en time til på morgenen! Noen som har noen lure tips? (Husker storesøster også hadde en slik periode hun våknet veeeeldig tidlig. Da drøyde jeg med morgenmelken og etterhvert begynte hun å sove lengre og lengre, men det ser ikke ut til å funke på lillebror...)
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2007 #2 Skrevet 23. februar 2007 Jeg ville kanskje dekket hans helt elimentære behov som mat og rein bleie. Men jeg hadde lagt han igjen. Hadde iallefall ikke tilbudt han storstilt underholdning og kos. Det kan man få på dagen. Altså, det skal være dritkjedelig å være våken på natta.
kruta78 Skrevet 23. februar 2007 #3 Skrevet 23. februar 2007 ikke lett det der... Får han mat og sånn? Her våkner vår 6mnd i 4-5-tiden, ligger og skravler for seg selv i opp til en time - før hun sovner igjen, og da sover hun til 07-08. Vi tar ikke kontakt med henne når hun maser, får ikke mat eller noe. Det er helt mørkt i rommet, så tror hun forstår at det er natt og ikke noe å hente.. Men det der går vel litt opp og ned i perioder:)
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2007 #4 Skrevet 23. februar 2007 Hos oss hjalp det å drøye duppen på ettermiddagen og legge han en time senere om kvelden. Det tok ca en uke med sen legging, så sov han til 07:30, hurra!!! Da var han 8 mnd. Nå er han 11 mnd og har glidd litt tilbake, så vi må ta en ny runde snart:-)
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2007 #5 Skrevet 23. februar 2007 Snuppa mi våkner sånn mellom 6-7. Hun får tørr bleie. Så tar jeg henne opp i sengen og gir henne en flaske. Da sovner hun gjerne igjen.. Lykketil, vet det er slitsomt..
//MAM\\ Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 23. februar 2007 Hmm, det er vanskelig dette her... Vi har strevd veldig mye med nattesøvnen til gutten vår. Til slutt kontaktet vi søvnterapaut, der vi fikk en "oppskrift" som vi skulle følge. Det har fungert kjempe fint! Fra å være våken hver time hele natten, sover han jo nå 10 timer i strekk. Men vi fikk beskjed om å legge han ca 18.30 ( Legger vi han så tidlig ligger han å babler og maser til 19.00, så vi legger han stort sett kl 19.00 for da sovner han raskt.) Vi fikk også beskjed om at alt før kl 06.00 var natta. Jeg har forsøkt å la han ligge, men han hyler jo... Synes det er ille å la han ligge å hyle en time på morgenen. ( Av og til gråter han i 10 -15 min, så går det over til babling, så blir det stille 15 -20 min, så kommer det et VRÆÆÆÆÆL, så da tar jeg han opp.) Kunne jo tatt han over i sengen vår, men der har vi en 4 åring fra før ;-D Og hun våkner nok om minsten kommer inn. Fikk også beskjed fra søvnterapauten om å ikke ha han i sengen vår. Men det kan jo hende at en tørr bleie og en flaske melk ( får mme), hadde gjort susen, jeg får prøve på det. Takk for mange svar ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå