NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 23. februar 2007 #1 Skrevet 23. februar 2007 I så fall, hvor syk ble hun/han, hvor mye blemmer og hvor på kroppen og hvor lang tid tok det før han/hun ble bra? Jenta mi ble sendt jeg fra barnehagen forrige torsdag med vannkopper. Hun har bare i ansiktet, er i super form ellers, spiser og er glad men det kommer ennå nye over en uke etter det startet. Fremdeles bare i ansiktet.
Gjest Skrevet 23. februar 2007 #2 Skrevet 23. februar 2007 Jenta mi fikk litt feber og var litt slapp i to dager før vi oppdaget den første prikken. De første 3 dagene kom det noen få prikker litt spredd rundt på overkroppen. Den fjerde dagen eksploderte det, og hun var full av prikker over hele kroppen, inkludert hodebunnen, i ørene, i rompa og tissen. Hun klødde forferdelig og nektet meg å smøre med hvitvask. På nettene fikk hun kløanfall og hylte og var helt krakilsk stakkar. Vi hadde to slike netter før det roet seg. De aller siste prikkene kom på leggene. Prikkene starter øverst (hodet) og sprer seg nedover etterhvert. Jenta mi har fortsatt noen røde merker etter de største vannkoppene på rompa, ryggen og låra. Sannsynligvis slipper jenta di billig unna, siden det allerede har gått over en uke. Dersom det blir verre, anbefaler jeg å bade henne i badekaret med en pose Natron i vannet. Det hjalp hos oss, og vannet kommer til i hodebunnen og ørene også!
tuppemor-75 Skrevet 23. februar 2007 #3 Skrevet 23. februar 2007 vesla her i huset fikk vannkopper rundt 2 års dagen sin. det startet med noen få prikker på halsen og i ansiktet, og i løpet av 2-3 dager hadde hun på hele kroppen, og da mener jeg virkelig overalt! det gikk nesten 14 dager til de siste hadde tørket ut (ikke var væskefyllte lengre), slik at hun kunne returner til barnehagen. formen de 2 ukene var veldig god. hun lekte og koste seg hjemme sammen med meg. det var lite feber, noen kvelder fikk hun litt på kveldstid, men det var bare rundt 38-39, så hun fikk ikke feberdempende. var nesten litt rart å være hjemme med sykt barn, som sang, og spratt rundt og var i strålende humør.
Mamma05&08 Skrevet 24. februar 2007 #4 Skrevet 24. februar 2007 Jenta mi fikk vannkopper når hun var 8 mnd gammel. Og hun fikk OVERALT!! Sikker på at hun hadde 100 bare i hodet.. Var ille i 2 dager, med mye utbrudd, og lite soving. Men når di begynte å tørke ut gikk dagene bedre. Er veldig forskjellig hvordan vannkopper bryter ut. Noen får 5 små vannfyllte prikker, mens andre får ekstreme utbrudd med svære blemmer.
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 25. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 25. februar 2007 Huff er så redd for at Olivia skal få det nå, hun er snart 8mnd, redd det skal bli værre for henne. Kan ikke forstå at hun kan unngå å bli smittet i hvertfall. Får bare ta det som det kommer:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå