Gjest Skrevet 23. februar 2007 #1 Skrevet 23. februar 2007 Jeg kan ha min andre ungdomstid når jeg blir 40, kan reise mye og Teodor vil være gammel nok til å være hjemme alene og passe på seg selv Jeg har masse tid og energi til Teodor, kryper rundt på gulvet sammen med han og leker Flere....???
Hmmmmmm Skrevet 23. februar 2007 #2 Skrevet 23. februar 2007 Samme som deg, Satt og rækna lit nu og fant ut att om 15 år så er mine barn store til att klara seg selv..hehehe da er jeg 38 og barne mine 20år og 17år.. hehehe Så da kan di vara hjemme aleine om jeg og samboern min har lust att ta ivei noen stanns eller ta en ferie aleine eller noe sånt..
unnl Skrevet 24. februar 2007 #3 Skrevet 24. februar 2007 Hm... jeg var jo ikke spesielt ung egentlig da jeg fikk datra mi (fylte 20 mnd før hun ble født). Men sammenligner jeg meg med de rundt her jeg bor som får første baby, så er jeg jo det... Og jeg har funnet flere fordeler i løpet av mine år som litt ung mor:) 1. Jeg får være en ung, sprek bestemor!! (det er min mamma:) Nabojentas bestemor er eldre enn mi jentes oldemor, og hun klarer ikke henge med i svingene på samme måte som mi mamma på 43 greier) 2. Jeg er blitt veldig voksen i forhold til mange andre på min alder (som ikke har barn). Ikke vet jeg om det er det å bli foreldre som gjør at vi blir voksne, men kanskje det har en smmenheng? 3. Jeg går enda skole, og skal bli lærer, og pga at jeg selv har barn, interesserer jeg meg mye mer for det vi lærer om barns utvikling osv enn de andre i klassen. De skjønner ikke hvorfor jeg synes det er så interessant. Men det er jo fordi jeg ser det i praksis hjemme;) Kjempemorsomt! Sikkert mange andre ting og...
happygrl 23 - liten prinsesse Skrevet 24. februar 2007 #4 Skrevet 24. februar 2007 -unge spreke besteforeldre.. som kan ta i et tak.. -kan "leve livet" når jeg nærmer meg 40.. for da er tullemor sikkert flytta hjemmefra.. og med leve livet mener jeg reise, nyte alenetid osv.. -er selv sprek og har masse energi å tilby datteren min. -har ingen alkoholvaner slik mange eldre mødre har. . (bare mååå ha vin/øl i helgene e.l.)
aimée Skrevet 11. mars 2007 #5 Skrevet 11. mars 2007 1. sprek 2. forsatt ung når barna vokser opp. 39 år når jenta mi er 20. 3. veit åssen miljø det er nå i området, så veit hva jeg skal passe datteren min for. 4. kan være bestevenn med min datter samtidig som en god mor. ( hun slipper å være flau over meg ) hehe .... 5. tror det er lettere for hun seinere å prate med meg om alt hvis hun trenger det, for det kunne ikke jeg med min mamma pga hu fødte meg da hun var 34 ( aaalt for gammel ) og forsto meg liksom ikke ang gutteting og sånn da jeg var 15 da...hehe skjønner?? 6. masse energi! elsker tiden min sammen med jenta mi!
xxxo Skrevet 11. mars 2007 #6 Skrevet 11. mars 2007 bare 41, når yngste er 20.. men at ungene ikke kommer til å synes at jeg er gammel og håpløs når de kommer i tenåra, det tør jeg slettes ikke å påstå, hehe.. nei, jeg begynner nok å bli litt "gammel" og treg allerede.. jeg kan ikke si at jeg skjønner meg helt på ungdommen og tar meg selv i å si, huff, ungdommen nå til dags altså.. hehehe.. nei, det er nok mye som er anderledes når mine barn, som nå er 18 og 2 måneder gamle, kommer i tenåra enn når jeg hvertfall følte meg og oppførte meg som en tenåring.. altså for 3 år siden, når jeg var 18. jeg henger jo etter allerede jeg, aner ikke noe om mp3 spillere og sånt.. aimée: fått mailen min?
Gjest Skrevet 12. mars 2007 #7 Skrevet 12. mars 2007 Hmmm, Nå tror jeg faktisk ikke det er så stor forskjell på "sprekheten" til en på 18 og en på 29 jeg da så at man har mye energi når barna er små tror jeg ikke har så veldig mye med alder å gjøre såfremt man ikke er over 50 når man får de. Å jeg tror barn får en fase hvor foreldre er gamle og at det er flaut å vise de frem uansett hvor gamle de er. Mamma fikk meg når hun var 32 å vi har et suuupert forhold! kan snakke med henne om ALT og det har jeg alltid kunnet. Fordelen med å være ung mor må vel være at jeg får tid til å få alle de barna jeg vil ha før jeg blir "for gammel" og som nevnt over her, vi kan reise mye når barna har flyttet hjemmefra, eller sammen med barna også. Har aldri helt forstått det med at folk vil vente med å få barn sånn at de kan reise. Jeg har vært rundt i verden helt fra jeg var nyfødt selv og snuppa kommer til å få oppleve det samme. Det er jo fordeler og ulemper med å få barn uansett alder. Men jeg tror ikke det er de stooore forskjellene gitt Dern største fellesnevneren derimot er vel at vi er heldige alle sammen som får barna våre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå