lille_sol Skrevet 23. februar 2007 #1 Skrevet 23. februar 2007 Gutten min på 3 år nektet å gape opp da vi var hos tannpleieren....vi satt der i en halvtime og lirka og lurte, og prøvde også med en litt strengere tone at han måtte, men ikke snakk om.... Han satt på fanget mitt. Er ganske skeptisk til nye ting/folk, men dette ble vanskelig synes jeg...har fått ny time om to uker, men jeg har jo ingen tro for at det plutselig er greit da. Hva i herrens navn skal man gjøre med slikt???
mine små alver... Skrevet 23. februar 2007 #2 Skrevet 23. februar 2007 aaaaaa hahahahahahahahahahha huffamei,kanskje stygt men jeg ler så jeg griner....syns jeg ser han liksom...gap opp. Uff...nei jeg vet ærlig talt ikke jeg altså, har en datter på tre jeg også og hun gapte. Kansje det hjelper hvis dere øver litt hjemme?Lat som du er tannlegen liksom,det har jeg gjort. Har han sett karius og baktus filmen? Datteren min har sett den bortimot 100 ganger og når vi pusser tennene så sier hun..Der forsvant Karius..nå må vi ta baktus... Mulig dette hjelper litt altså? Ønsker deg iallefall lykke til:)
blond Skrevet 26. februar 2007 #3 Skrevet 26. februar 2007 Vær optimistisk og gjør det til en morsom greie. Kanskje gutten din synes det er spennende å telle? Da kan tannpleieren telle tennene hans samtidig som hun gjør jobben. Min gutt var som din og fikk time etter et halvt år og da gikk det veldig bra, så det kan snu! Du kan jo også lokke han med en premie hvis han gjør som tannpleieren sier? Eller lese bok om tenner eller om et barn som skal til tannlegen?
Marianne - mamma til 3 Skrevet 26. februar 2007 #4 Skrevet 26. februar 2007 Ta det med ro! Noen barn trenger litt tid på seg for å bli varm i trøya. Snakk litt om hva som skal foregå (men heller ikke for mye). Les gjerne en bok om emnet, f.eks. Emma hos tannlegen. Ikke gjør veldig mye ut av saken. Og for all del: Du må ikke føle at dette var en ubehagelig opplevelse for deg fordi han ikke ville gape. Det er HELT normalt at en 3-åring ikke gaper hos tannlege/tannpleier. De fleste gjør det neste gang eller senere. Det første besøket er lagt opp til at man skal bli kjent, og det er helt greit at man av og til ikke får undersøkt barnet skikkelig! Det er kanskje ingen trøst, men datteren min gapte heller ikke første gangen hun var hos tannpleier.... ;-) Trøsteklem fra 3-barnsmor og tannlege som jobber med små barn hver dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå