Anonym bruker Skrevet 23. februar 2007 #1 Skrevet 23. februar 2007 Altså mekling før rettsforberedende møter? Siden det går til retten, betyr jo at det er store uenigheter om samværet.. Men altså, har noen vært på dette?? Å ble det "stygt"? *gruer meg så veldig*
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2007 #2 Skrevet 23. februar 2007 Vært på tvungen mekling ja, men ble ikke så stygt som jeg hadde trodd. derimot ble den frivillige timen vi hadde hatt tidligere helt for jævlig....så var forberedet på at det ville bli ille. Men det var to meklere til stede og det gikk veldig greit, kom frem til grei avtale og ble ikke rettsak. det skal jo sies at far brøt avtalen allerede uka etter, men sånn er han jo så..... Lykke til det går bra, de er dyktige på konflikter og til å roe ned. Første gang gråt jeg bare jeg skulle si noe, eller når han rant av seg av løgner, men da tok vi pause og jeg fikk samlet meg. Fikk også litt tid alene med mekler da hu så det ble for tøft.
znuppeline Skrevet 23. februar 2007 #3 Skrevet 23. februar 2007 Ja, det kan gå fort i svingene. ALt kommer an på forholdet dere imellom da. Er han typen til å lage jævelskap eller ikke liksom? det er jo det som avgjør den saken. Og med deg selv vet du jo hvordan du vi være og spille dine kort. Om du lyver vil jo det fremprovosere dårlig respons fra han også. så, det kommer jo an på dere begge to som personer hvordan det skal arte seg. I det rettsforbredende møte er det også advokatene -og slik de er som avgjør hvor stygt det blir. OM det blir for stygt - vil dommeren stoppe det, og evt be advokaten gå på gangen (mens klienten må svare), om advokaten gjør seg bort. Men, det lønner seg ikke å være drittsekk. det faller tilake på en selv. HUsk dere skal kunne svare for det dere sier og gjør også. en annen ting; jeg gruet med enormt til mekling; men HUSK--> den spiller ingen rolle når dere kommer til det rettsforbredende møtet : ingen verden rolle! om en av dere går til sak, dvs at dere ikke oppnår enighet hos mekler - er mekling kun for at dere skal få meklingsattest (etter 3 obligatoriske ganger hos mekler). I rettsmøtet spiller det ingen rolle hva som skjedde hos mekler. Ingen snakker om det engang!! så ta det med ro- ikke gå med på noe du ikke mener er rett....og vær høflig - og så rolig du kan!! DET er det som lønner seg på mekling. Vær så imøtekommende og samarbeidsvillig du synes er RIKTIG for deg og barnet. Men ikke la deg presse til ting du ikke synes noe om. Da får dere ta det i retten! ---og det er en heelt annen historie. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2007 #4 Skrevet 23. februar 2007 HI her.. Barnefars advokat vil innkalle til mekling, siden jeg nå nekter samvær... Med barnevern, familievern å politi i ryggen! Så jeg har altså en solid støtte... Men bf er en manipulerende drittsekk, å jeg kjenner det går kaldt nedover ryggen på meg bare av tanken på å sitte i samme rom som han:/ Da vi var på mekling for sju år siden, ble vi kasta ut når bf begynte med de evinnelige drapstruslene sine....Å nå, når jeg krever samvær under tilsyn (når dattra mi er klar for det) er jeg sikker på at det blir mye verre! Er også redd for at jeg enten kommer til holde kjeft under meklinga, eller at det blir helt motsatt, å at jeg da kommer til å si han noen sannhetens ord... Merkelig at han ennå kan ha en sånn makt over meg, når det er 9 år siden samlivsbruddet:/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå