Gå til innhold

Er det mange alenemødre som benytter situasjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er samboer med en mann som har barn fra før. Vi har endel trøbbel med moren til barna. Hun bruker dem ved enhver anledning for å snike til seg det hun kan av midler.

F.eks. da barna var små og hun fikk masse tillegg for dem (kjenner ikke til alle tilleggene som er tilgjengelig). Hun nektet faren (min samboer) å ha dem mer enn annenhver helg, for da ville hun miste flere av disse tilleggene og få mindre i bidrag. Pengene var viktigere enn at ungene skulle få se faren sin. Etterhvert som ungene har blitt eldre og de ikke er så mye "verdt" lenger (pengemessig) så vi hun gjerne bli "kvitt dem" så ofte hun kan for nå er det ikke så mye å tjene på dem lenger. Nå har faren skaffet seg en jobb som gjør det umulig å ha dem på hverdager, og dette er hun drit sur for fordi at NÅ passer det henne at han skal ha dem mer... Sånn blir så dumt! Er det vanlig at alenemødre holder på sånn, eller har jeg bare møtt en med en fortid med et dårlig eksempel? Det går jo bare utover ungene at de ikke får se faren sin, når ungene VIL være hos faren og faren vil ha ungene, men moren ikke lar dem pga. pengene...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres jo helt sprøtt ut men desverre er det sikkert noen damer som er slik.

Men kan ikke helt forstå da... tror ikke faren til barna ville krevd henne noe for ett par dager ekstra :-)

Helt forkastelig og må bare si jeg synes synd på barna..alltid de som lider under slike mødre..

mvh

Skrevet

jeg har aldri hørt om noen som gjør det slik, det høres jo helt vilt ut! sorry, men tror det er nettopp denne dama som ikke er helt god. har hørt om motsatte tilfeller : ei venninne av meg var helt avhengig av å få alenemorstønad mens hun studerte, men faren nektet ha ha datteren litt mindre (vi snakker ikke mye, de hadde 50/50). Det tok et par år før gubben skjønte at det var for datterens eget beste, moren hadde ikke penger til å kle henne uten litt hjelp fra trygdekontoret. Så tilslutt ordnet det seg. Noen er rare, og bare rett og slett vanskelige uten spes grunn.

Man lever ikke veldig fett som alenemor, det skal jeg bare ha sagt.

Skrevet

Jeg har aldri møtt noen eller hørt om noen som er sånn. Hun her må være ekstrem da?

Sønnen min er to år nå, og det er først før jul -06 jeg søkte bidrag. Jeg søkte så sent fordi sønnen min var veldig ofte hos faren sin, og da tenkte jeg at da trengte vel han ikke å betale noe. Men isåfall så de pengene som faren betaler, går rett inn på et eget konto for utdanningen til sønnen min.

Det verste jeg vet er folk som får barn bare for å få penge.

Skrevet

en kan jo ikke greie alle under en kam,men noen bruker nok barna for det det er verdt!!Er ikke alle som klarer å se oppi alt at barna er det viktigste og at det er dem det går utover!!Og ikke minst-barna forstår mer enn noen tror,for det om dem er små!!!

Jeg hadde aldri brukt barna som "våpen"!Har sett så mye av det at det kommer jeg aldri til å gjøre:-)Så du har nok vært litt uheldig du som har møtt et troll!

Skrevet

Er helt forkastelig det denne moren gjør. Er slike mødre som gir alle oss alenemødre dårlig rykte. Men det finnes dessverre en del av dem.

Hvis du legger dette innlegget inn på mine, dine,våre forumet vil du nok dessverre få et renn av svar fra stemødre med lignende historier.

Det er forferdelig trist å høre. Og barna er de store taperne her.

Gjest marie-s
Skrevet

Jeg kan nok innrømme at jeg har gort bortimot det motsatte. Jeg "truer" med å sette opp bidraget om faren ikke stiller opp mer og det har faktisk hjelpt. Faren har bare vært litt vel sløv til å ta initjativ om samvær.

Skrevet

Moren min var sånn. Jeg ville bo hos pappa, pappa ville jeg skulle bo der. Men mamma nektet å skrive under på papirene. For da mistet hun alle pengene, og pappa tjente veldig bra og hun fikk 5000 i mnd i bidrag for meg pluss dobbel b.trygd.

Endte med at jeg flyttet til pappa og han fortsatte å betale bidrag for meg til mamma for at hun skulle holde kjeft, da var det plutselig helt greit.

Vet om mange fedre som betaler mødrene penger for å se barna sine mer. Syns de damane som er så penge fixert er syke i hodet

Skrevet

Eksen til mannen min fikk nytt barn når de ekstra stønadene for deres felles barn opphørte så fikk hun en ny unge med en annen mann.. Nå har hun fått enda en ny for hun klarer seg ikke uten ekstra stønader (hun jobber ikke) og hun må ha den kommunale boligen hun bor i med bostøtte, pluss all barnebidraget og alt man får som aleneforsørger-. Når folk som henne utnytter staten på den måten hun gjør, burde man mistet alt!!! Nå vil hun at sønnen til mannen min skal flytte til oss for han tar for mye plass hos henne og hun har "ikke råd" til å forsørge han mer.........GAL I HODET SPØR DU MEG!!!!

Skrevet

Det kan jeg helt ærlig si at jeg ikke gjør!! Får ikke et rødt øre fra barnefar her,pga da hadde han satt seg på bakbeina og ville da kutta ut datteren vår. Så jeg syns det er viktigere at hun har en far enn de pengene,får klare oss uten de. Selv om det blir jo litt feil å gjøre det sånn også.

Skrevet

Ja, det er mødre som er slik dessverre. Men, at mannen din har funnet seg en jobb, slik at han kun kan ha dem i helgene er jo like ille. Skjønner mor blir sur jeg. Å være far er jo ikke bare en annenhver helg jobb....

Skrevet

Når mor i alle år har nektet han å ha dem mer, men plutselig nå endrer mening fordi det ikke er like lønnsomt for henne å ha dem selv lenger... mener du da at far skal sette livet sitt på hold i 8 år, bli i en jobb han mistrives i som er dårlig betalt, bare fordi hun KANSKJE kan komme til å endre mening en dag? Han trodde jo at hun kom til å fortsette å nekte han å ha dem mer, og takket da ja til en godt betalt jobb for 3 år siden som han trives kjempegodt i. Du mener at han skulle takket nei til den i tilfelle mor til barna plutselig endrer mening en dag? At han skal leve og ånde og for henne og gjøre alt etter hennes pipe? Sånn er verden desverre ikke.

Godt å se at andre er enige i at hun ikke er helt stabil...

HI

Skrevet

Vet desverre om flere som holder på slik ja....:(

Det er nok ikke så sjeldent som folk tror..

Og du anonym over her, drite i jobben for å ha ungene i uka....shesus...når situasjonen har vært som den er over så lang tid også skal han brått ikke ta jobben... ble litt paff av deg ja, litt trangsynt..

Skrevet

men da haddu du HI kunna hjulpet til på hverdagene da kansje? med eventuelt levere i skole/bhg elller ?? alt går om man virkelig vill ..

blir mektig irritert når man sier nei du skjønner jeg har en jobb som tilsier at jeg ikke kan ha ungene på hverdagene... ikke kan ?faren her prøvde seg også.-- men han fikk pent nødt til å finne en løsning. å han starter senere på mårran de dagene han har ungene midt i uka.. sjæfen syns det va helg greit for ungene va det en selvfølge at han skulle ha ...

syns kansje dere utnytter det med at mor va slik i starten .. drit no i hu,men tenk på ungene.. det er ikkke ungene som ska straffes fordi om mor var vanskelig...

Skrevet

Når mor nekter å ha meg stående på listen over de som kan hente barna i barnehage/sfo så blir det ikke så lett å hjelpe til å hente/levere nei...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...