Pinne Skrevet 23. februar 2007 #1 Skrevet 23. februar 2007 Hei Er det mange her inne som skal føde på ABC-avdelingen på Ullevål eller andre steder. Jeg fikk plass og er glad for det. Har gått til akupunktur under svangerskapet og der anbefaler de å starte fødselsforberedende akupunktur inntil fem uker før fødsel. Dette er pga "modning". De nålene man får under selve fødselen hjelper litt på smerten, men ikke mye sa de. Hva kommer dere til å gjøre?
@nemone Skrevet 23. februar 2007 #2 Skrevet 23. februar 2007 Kommer ikke til å søke om plass på ABC - jeg har en følelse av at det blir KS denne gangen også (siden dette er 4. generasjons KS og alle kusiner osv på morssida også har født med KS)... , men hvis det blir vanlig fødsel så drar jeg på vanlig fødestue og er åpen for alt som er av smertelindring.....
doble Skrevet 23. februar 2007 #3 Skrevet 23. februar 2007 Jeg fødte på ABC på Aker sist. Kjempe fornøyd:D Men skal ikke denne gangen da...Har flyttet, og tør ikke ta sjansen på å reise inn til oslo denne gang. Gikk så fort sist så... Men anbefales på det sterkeste! Har ikke prøvd akupunktur, men lyst til det denne gangen tror jeg.
Glad i barn :) Skrevet 23. februar 2007 #4 Skrevet 23. februar 2007 Hei, fødte på ABC-avd på Ullevål sist, og skal det nå også. Kjempefornøyd!!! Ingen erfaring med akupunktur, men fødte i basseng og det kan anbefales!
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 23. februar 2007 #5 Skrevet 23. februar 2007 Hei Jeg har fått plass på ABC og har ul-termin 20 juli. Det blir min første fødsel, og jeg gleder meg faktisk veldig til fødselen så langt. Har hatt en kontroll på ABC og ble enda mer beroliget av å se meg rundt der. Tror det blir en fin opplevelse. Tenkte også å begynne med akupunktur noen uker før fødsel. Har hørt at det hjelper mot en masse plager. Det blir spennende!
gravidapida Skrevet 23. februar 2007 #6 Skrevet 23. februar 2007 Hei! jeg skal også til ABC, skal på første kontroll om en uke, gleder oss til å se hvordan det er der. Har ul termin 13 juli. Jeg har også bare hørt positive ting om ABC, så dette blir spennende. Vet dere om det er noe "fødsels-forbredende" kurs der? Fikk tilbud om å være med på et som gikk på "vanlige" Ullevål fødeavdeling, men tenkte at det kanskje er nok opplegg på ABC så har ikke meldt meg på der. tenker på dette med pust og info om fødsel. Det er kanskje god oppfølging på de kontrollene man er på? Kanskje vi sees i gangene! Gleder meg til sommeren... Halvveis nå.. Ha det godt!
Marianne :-) Skrevet 23. februar 2007 #7 Skrevet 23. februar 2007 Hei :-) Jeg skal også føde på ABC på Ullevål, har termin 28/7 foreløpig. Skal på UL på mandag :-) Er kjempefornøyd med valget så langt. Har en datter på 2 år fra før. Første fødsel hadde eg på Rikshospitalet, og var absolutt IKKE fornøyd med behandlingen jeg fikk der. Jeg lurer på en ting, hvor tar du akupunktur, har lyst å prøve det jeg også...
Regnbuemor til 2 Skrevet 23. februar 2007 #8 Skrevet 23. februar 2007 Jeg skal føde på B7 på SØF. Det er noe liknende ABC tror jeg. Tar akupunktur nå pga BL, og hun skal "modne" meg noen uker før termin, og "starte" meg i den uken jeg har termin. Gjorde ikke dette sist. Da hadde jeg en stri fødsel, med trangt sykehus, ingen som kunne sette nåler så det ble epidural. Er åpen for det nå også, men da må jeg bytte avdeling underveis så jeg håper jeg slipper det. Skal inn til samtale om en måned for å prate om fødsel, jeg har litt angst nå... Det blir sikkert bra!
gravidapida Skrevet 23. februar 2007 #9 Skrevet 23. februar 2007 Hei, dette var kanskje et spørsmål til HI, men kan anbefale Wenche Andersen på Hans og Olaf klinikken i Torgatabad. Jeg har vært hos henne i en annen forbindelse, men tenker kanskje å oppsøke henne igjen når det nærmer seg. Hun hadde mye erfaring med gravide og fødseler og hadde selv satt akupunktur under sin egen fødsel (!). Veldig søt og behagelig dame. Men hun er vel ikke sånn som bare driver med fødselsforberedende akupunktur, men man må kanskje ikke gå til en som bare driver med det? Ellers leste jeg om en dame i et gravid-blad nylig som drev med dette. Huske ikke helt hva hun het... Hilsen og spark (fra magen da..) fra oss!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå