Gå til innhold

stor forskjell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 20 og i går var jeg til svangerskapskontroll. På vekta som jeg har hjemme har jeg gått opp 10 kg mens på den på legekontoret viste vekta 6 kg mer!!! Det er jo helt sprøtt. Jeg sa det til legen og han mente at den hos de er rett. Men da hadde jeg jo veid 6 kg mer i utgangspunktet før graviditeten dersom jeg skal ta utgangspunkt i den. Jeg veide jo meg fullt påkledd med vintersko og alt men likevel. Jeg har veid meg på min vekt de siste åra og føler at den er riktig for meg. Det er digital vekt. Jeg føler at 10 kg er mer rett. Man kjenner jo det på kroppen eller hva? egentlig et teit innlegg men det er så irriterende!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er utrolig hvor mye vintersko, belter bukser osv kan veie. Og hvis du i tillegg har spist frokost og drukket vann, er det ikke sikkert at vektene veier så ulikt alikevel :-)

Skrevet

Riktig som du sier at du ville ha veid 6 kg mer hvis du tar utgpkt i vekta på legekontoret.

Det viktige å følge med på er jo utviklingen - at du faktisk går opp i vekt, og da kan du jo like gjerne veie deg hjemme og følge med.

Vekta på helsestasj og den hjemme viser også forskjell, men jeg bryr meg ikke om det - det er status før og underveis som betyr noe.

Prøv å ikke bry deg om det - og som hun under sier - sko, klær og ikke minst full mage veier også ganske mye!

Skrevet

i syns det e greit å ha ei vekt å forholde seg til...pluss at i ikkje like å veie meg når typen ser det,å han e som regel med til jordmor...så jordmora sa det ikkje var nokka problem å veie meg på morgenen før jeg kommer dit.syns det e veldig greit for da får i veid meg uten klær og før i har spist og drukket.det man skal gjøre egentlig...

Skrevet

Her og!På digital vekta hjemme,veier jeg "bare" 9 kg mer,men t jm,veier jeg 12 kg mer!!!Men her forholder vi oss til vekta hjemme da,jm sa at det var helt greit,hun likte heller ikke vekta de hadde,hehe..:) Er forresten uke 21 her,syns jeg har lagt på meg mye ja:/

Skrevet

det er greit det med at man bare trenger å vite økningen, men det er ikke morsomt når man begynner å nærme seg 100 kg. Da er det VIKTIG at det er vekta hjemme som "teller" :)

Jeg la på meg 37 kg forrige svangerskap, og denne gangen skal jeg spise sundt , så da jeg mente jeg hadde lagt på meg 3 kg ovenfor legen og han påsto 9kg, ble jeg skuffa.....hmmmmmmmmmmmmm :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...