m a r r i s Skrevet 22. februar 2007 #1 Skrevet 22. februar 2007 Gutten min på 7 mnd har vært forkjølet noen dager nå med feber rundt 38 - 39. Nå i kveld våknet han og var glovarm, målte tempen til 40,6. Synes å ha hørt at små barn "tåler" feberen bedre enn oss voksne og at så lenge allmenntilstanden er bra skal man ikke gjøre noe. Stemmer dette? Jeg gav ham en paracet og en flaske vann før jeg la ham igjen, men kjenner at jeg ikke klarer å slappe helt av når jeg vet han har så høy feber... Noen som har gode råd?
Gjest Skrevet 22. februar 2007 #2 Skrevet 22. februar 2007 hei. jeg ville ringt legen om jeg var deg, for da får du høre hva de som er erfaren på området sier. da slipper du å være så engstelig og redd. bedre å ringe en gang for mye enn en for lite. lykke til, og masse god bedring til lillegutt.
SpiseLise Skrevet 22. februar 2007 #3 Skrevet 22. februar 2007 Har også hørt det du sier om at de tåler feber bedre, og jeg har også hørt at feber ikke er en indikasjon på almenntilstand. Men da vi var hos HS sist, sa hun at barn gjerne kunne ha 38-39 i feber uten at det gjorde noe, men at rundt 40 og oppover regnes som høy feber. Synes derfor du kanskje skulle ta en tlf til legevakta, bare for å høre hva de sier. Er sikkert ikke noe å tenke på, men da kan du iallefall slappe mer av! Håper uansett han snart blir frisk!
Karoline's*mamma Skrevet 22. februar 2007 #4 Skrevet 22. februar 2007 Korleis går det? Har du snakka med lege? Det seies at barn takla feber bedre enn voksne, men ville snakka med legen. Jenta vår hadde over 40 i feber i fleire dagar i foorige veke, og det var så lenge at det var rett før vi måtte på sjukehuset med ho...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå