Anonym bruker Skrevet 22. februar 2007 #1 Skrevet 22. februar 2007 jeg lurer på om jeg kanskje har det nå, er ikke vondt, men føler jeg må tisse hele tiden, tisser veldig ofte, men kommer bare litt hver gang, selvom det kjennes ut som blæra er full. er dette farlig i forhold til graviditeten?
Gjest Skrevet 22. februar 2007 #2 Skrevet 22. februar 2007 Ein kan ofte ha symptomfri UVI i svangerskapet, ta med urinprøve til legen for å få det sjekka! UVI kan utvikle seg til nyrebekkenbetennelse, som er vondt!! I alle fall greit å få det sjekka med ein gong - kanskje du må på ein liten kur (eg hadde symptomfri UVI og fekk selexid antibiotika for det) Drikk masse surt (tranebærjuice evt blanda med appelsinjuice viss du ikkje likar den "bitre" smaken)
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2007 #3 Skrevet 22. februar 2007 tusen takk for svar! tar en tur til legen i morgen tror jeg! men det er ikke farlig for barnet at jeg har uvi??
janne** Skrevet 22. februar 2007 #4 Skrevet 22. februar 2007 Ikke drikk tranebær, det har ikke fosteret godt av!!! Appelsinjuice og tyttebærsaft er greit. Det er viktig å teste seg med en gang, for sprer det seg til nyrene så tærer det mye mer på resten av kroppen. Hilsen en med mye erfaring med UVI...
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2007 #5 Skrevet 22. februar 2007 men om jeg leverer urinprøve i morgen, får jeg da svar på prøven og eventuellt medisin samme dag, eller må jeg vente til over helgen?
juni baby Skrevet 22. februar 2007 #6 Skrevet 22. februar 2007 når jeg har hatt det sånn, bruker jeg å drikke en liter m appelsinjuice å det hjelper for meg.
janne** Skrevet 22. februar 2007 #7 Skrevet 22. februar 2007 du får svar med en gang. Hvis de er usikre så sender de den til dyrking, det tar noen dager, men ofte så ser de det med en gang. De vil gjerne ha "midtstrålen" av morgenurinen ) Hvis du har ubehag eller smerter så er varme det eneste som lindrer. Pakk deg inn i et ullteppe eller noe sånt. Da roe ofte "tisse-behovet" seg litt. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2007 #8 Skrevet 23. februar 2007 Hei! appelsin juice har jeg hørt man IKKE skal drikke. Det er fordi appelsinjuice virker irriterende på "urinveisveggene" slik at bakteriene får bedre "tak". Men det er lurt å drikke masse, masse. Vann, men sure ting er bra, eplejuice f.eks. Unngå sukker, det gir mat til bakteriene!! Kamomillete er bra. kjerringrokk også. Bytt ut vanlig melk med yoghrt, kefir, kulturmelk og slike ting. Jeg er mye mindre plaga med UVI etter å ha begrensa søtmelkinntaket.. Lykke til, uansett om du har UVI eller ikke, eller når du blir kvitt det. Så er det kjempeviktig å drikke masse, gjerne bare vann, men slik at du får tisse godt - hver dag (og selvfølgelig tisse rett etter sex!)!! Da kan du unngå å få det igjen!!
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #9 Skrevet 1. mars 2007 Har litt grapefrukt juice i kjøleskapet, noen som vet om det tilfeldigvis hjelper mot urinveisen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå