anonymusmamma Skrevet 22. februar 2007 #1 Skrevet 22. februar 2007 Men hun er kjempeflink og har god kontroll, men har altså ikke så lyst. En stund gikk hun masse i bare trusa uten problem, det hendte kanskje et uhell på en dag. Hun ga også beskjed om når hun måtte på do. Vi har alltid oppmuntret henne og ikke tvunget henne til noe, men nå vil hun bare ha bleie på seg. Og da får hun det for jeg vil ikke tvinge henne til noe som helst sånn at hun får negative assosiasjoner til det med bleieslutt. Har forsøkt med klistremerker og det funket en liten stund. Hun er 3år. Skal vi rett og slett bare droppe å spørre om hun vil ha på seg truse en måneds tid, sånn at kanskje hun kommer på det? Noen som har vært i lignende situasjoner?
Aga:-) Skrevet 22. februar 2007 #2 Skrevet 22. februar 2007 Du har et så utrolig fint nick! Var jeg deg, ville jeg ha droppet hele uten-bleie-prosjektet og ventet til sommeren. Mye enklere å prøve seg da, og som du sier er det lett at det blir negative assosiasjoner og dermed vanskeligere for henne å slutte.
anonymusmamma Skrevet 22. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. februar 2007 Hehe, takk for det. (ser litt friends ja:) ) Tror nok det er lurest ja, kanskje en dag kommer hun plutselig på det selv. For det meste av kontrollen er der allerede.
Liten Skrevet 22. februar 2007 #4 Skrevet 22. februar 2007 Har ikke kommet dit ennå, men tror jeg ville droppet å mase med det en stund. Tror du tenker helt riktig.
___ Skrevet 23. februar 2007 #5 Skrevet 23. februar 2007 En annen ting det er mulig å prøve er å kjøpe de bleiene som ikke suger serlig godt (bleieavvendingsbleier). Da blir det å gå med bleie noe litt ubehaglig. Så gode bleiene er i dag er det jo ikke noe ekkelt å ha dem på. Ungene har ikke noe igjen for å slutte. Jeg har ikke forsøkt disse bleiene på min jente, men har hørt flere si at det ordnet problemet på uner en uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå