Kondis som en murstein Skrevet 22. februar 2007 #1 Skrevet 22. februar 2007 Nå har jeg hatt 2 cm åpning i minst en uke (var på sjekk forrige torsdag). Vet man kan gå en stund med det, men det er vel ikke helt normalt? Eller?
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2007 #2 Skrevet 22. februar 2007 Har du ikke termin før i april, og så har de sjekket om du har åpning???
prins 07 og prinsesse 09 Skrevet 22. februar 2007 #3 Skrevet 22. februar 2007 ja den der blei æ ¨å nysjerrig på. æ har termin 4.4 og har ikke blitt sjekka førr åpning... hodet har festa sæ for over ei uke sia, men ikke hatt nå gu
Kondis som en murstein Skrevet 22. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 22. februar 2007 Burde vel ha skrevet at jeg ble innlagt på sykehuset med rier i uke 28, fikk stoppet det med drypp. Men riene hadde forkortet livmorhalsen min og jeg har siden uke 28 gått til kontroll... Forrige torsdag fikk hun ikke helt til å måle livmorhalsen, og måtte ta en GU. Da så hun at jeg hadde åpning, og jeg ble innlagt igjen... Så det er ikke sånn at jeg har bedt de om å sjekke for åpning )
Gjest Skrevet 22. februar 2007 #7 Skrevet 22. februar 2007 forrige gang jeg gikk gravid, strippet hun meg 14 dager før termin og da hadde jeg 2 cm åpning, på termin dagen hadde jeg 4cm og allikavel gikk jeg 6 dager over. men da kom han temmelig kjapt. Hele fødselen var over på tre timer...
Kondis som en murstein Skrevet 22. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 22. februar 2007 Takk for svar ) Håper jeg kan gå 2-3 uker til iallefall!! Tar jo livet helt med ro nå...
candymams Skrevet 22. februar 2007 #9 Skrevet 22. februar 2007 Hei, jeg har og termin i april (1.04) og er nå da i uke 35 og har en liten åpning. jeg ble lagt inn på barsel på venterom nå på mandag og skal bli her til jeg føder. Ja tar livet ganske med ro her også, er jo godt vi blir tatt vare på da. Når har du termin i april? Jeg får nå kortison sprøyte hver kveld pga at lungne ikke er ferdig utviklet før i uke 36, så nå de da setter sprøyten med kortison hjelper det lille gutten vår til å utvikle lungne om han skulle bli født nå i denne uken. Setter de kortisonsprøyte på deg også?
TaMegBar Skrevet 22. februar 2007 #10 Skrevet 22. februar 2007 Min svigerinne hadde 6 cm åpning i 4 uker før fødselen. Så ploppa ungen ut på to timer...
Kondis som en murstein Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #11 Skrevet 23. februar 2007 Hei Candymams! Jeg var innlagt i uke 28 også, og da fikk jeg to lungemodningssprøyter med 24 timers mellomrom. Så du blir fram til fødsel altså?! Jeg ble sendt hjem igjen når jeg var kommet over til 34+0...
Silvija Skrevet 23. februar 2007 #12 Skrevet 23. februar 2007 Hei jenter ser det er flere aprilmammaer som venter barn snart. Jeg har termin 16.4. dvs snart ferdig med uke 33. kan føde når som helst, livmorhals var bare noen mm i går. lungemodning er på plass. Ble sendt hjem for å vente på starten av fødselen. Fikk beskjed at de stopper ikke fødselen lenger, når lungemodningssp. er gitt. Hvor har dere oppfølging? Jeg skal føde på Riksen. Har to premature barn fra før, har aldrig gått med åpning. Hilsen
Kondis som en murstein Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #13 Skrevet 23. februar 2007 Hei Silvija! Har du noen "fødselssymptomer"? Jeg går nå med cervix på 11 mm og åpning på 2 cm. Noen vonde tak i løpet av dagen + endel kynnere som ikke er vonde men ubehagelige... Så jeg håper ikke disse takene er nok til å åpne mer... Jeg skal føde i Fredrikstad, og det er der jeg har hatt oppfølging. Skal ikke ha noen flere kontroller der nå. De sa bare at nå kan hun komme om hun vil, de gjør ingenting for å stoppe det nå... Hvor for tidlig fødte er dine andre barn?
Silvija Skrevet 23. februar 2007 #14 Skrevet 23. februar 2007 ja, jeg har noen tak som kommer sjeldent men er vonde. Vet godt at dette er ikke vanlige kynner, men håper dem ikke bygger seg opp før mannen er hjemme fra jobben. Pleier å føde veldig raskt når det først er i gang ( ca 2 timer).. Så mitt eneste skrekk er å ikke rekke fødeavdelingen. cervix var bare 4 mm i går, mens forrige torsdag var det fortsatt på 2 cm.... Mine to andre barn er født i uke 29 og 32... Håper din lille holder seg i magen litt til, men om ikke, tenger ikke å være engstelig. Babyer er kjempesterke, min lille (født i uke 32) var på sykehuset bare 10 dager, så vi var hjemme i uke 34. Da fulammet jeg og alt gikk kjempefint. Selv om det høres fryktelig tidlig ut, er det ikke allikevel. Masse lykke til!
Kondis som en murstein Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #15 Skrevet 23. februar 2007 Det høres bra ut ) Har ikke den angsten nå som jeg hadde da jeg var inne med rier i uke 28!! Masse lykke til til deg også!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå