Anonym bruker Skrevet 22. februar 2007 #1 Skrevet 22. februar 2007 Jeg lurer litt på dette, alle prater om kynnere... Hvordan kjenner man det? Hva slags smerter er det liksom?
VinterSol+2 Skrevet 22. februar 2007 #2 Skrevet 22. februar 2007 det er ikke smerter.. det er livmoren som trekker seg sammen, så du kan kjenne at enkelte steder på magen/hele magen kjennes steinhard. Jeg for min del kjenner at det kommer en kynner ved at jeg føler et slags "sug" i magen.. som det snurper seg sammen, eller som om noen satt med en liten støvsuger på innsiden og sugde til seg huden! i starten trodde jeg kanskje det var baby som la seg på tvers der inne, kunne nesten kjennes som om et hode eller noe stakk ut, for det ble så hardt! Men det er altså muskelsammentrekninger, -alle har det, men ikke alle kjenner dem.
Ada_81 Skrevet 22. februar 2007 #3 Skrevet 22. februar 2007 Kjenner du ikke smerter VinterSol? Da er du heldig... Jeg kan få så vondt at jeg knekker helt sammen. Det som hjelper for meg er å legge meg på sofaen, evt med en varmeflaske over magen/mellom beina. Så gir det seg etter 5-6min. Men det er helt pyton mens det holder på... Nok et eksempel på at vi er forskjellige!
Bebbies i magen Skrevet 22. februar 2007 #4 Skrevet 22. februar 2007 Jeg har heller vanligvis ikke vondt når jeg har kynnere. Kjenner meg veldig igjen i den beskrivelsen om at det kjennes ut som et sug. Jeg er veldig plaget med kynnere, så jeg har fått beskjed om at hvis jeg får vondt så må jeg ta det med ro. For da har jeg provosert og stresset for mye. Men det er jo ikke alle som er like påvirkelige av stress og sånn så man får kynnere av det. Jeg går kynnere bare jeg ikke går på do og tisser med en gang. Men så lenge jeg bare kjenner kynnerne som vanlige sammentrekninger uten smerte går det bra. Nå vet ikke jeg hvor langt du er på vei Anonym, men etterhvert som du kommer lengere i svangerskapet er du nok ikke i tvil når du får en kynner. Men det er ikke alle som merker kynnerne heller.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2007 #5 Skrevet 22. februar 2007 Jeg er 15 uker på vei. Av og til kjenner jeg noe jeg kan kalle sammentrekninger .. kjennes nesten ut som menssmerter på en måte ... Er det kynnere da?
Bebbies i magen Skrevet 22. februar 2007 #6 Skrevet 22. februar 2007 Det kan jo være kynnere. Vanskelig å si. Men det som er lurt da er å ta det litt mere med ro og se om det gir seg. Kynnere er også sånn at de skal gi seg hvis man bytter stilling eller går litt.
Lone35 =0) Skrevet 23. februar 2007 #8 Skrevet 23. februar 2007 Mine kynnere kjennes ja. Både foran og bak. Foran blir magen steinhard og det trekker seg sammen inni der. Skikkelig mageknip vil jeg si. På ryggen kjenner jeg det fra bekkenet og stråler oppover ryggen.
@nemone Skrevet 23. februar 2007 #9 Skrevet 23. februar 2007 Jeg kjente det spesielt ved fysisk aktivitet (trening eller at jeg reiste meg brått) - sammentrekning i livmora med litt ubehag/smerter - måtte stoppe opp for å få igjen pusten - hente meg inn igjen når kynnerne kom forrige gang. Jeg skjønte med en gang hva det var da jeg opplevde det første gangen - for meg var det veldig ulikt menssmerter osv.
VinterSol+2 Skrevet 23. februar 2007 #10 Skrevet 23. februar 2007 dersom en får veldige smerter, som en skriver over her; skal en kontakte lege! det har iallefall jeg fått beskjed om... hørtes ikke noe godt ut, iallefall! Kynnerne mine er ikke direkte vonde nei, men ubehagelige, det er de jo! Godt det er flere som ahr støvsugerfølelsen da.. hehe,, begynte nesten å lure på om jeg var litt gal;-)
Én til Skrevet 23. februar 2007 #11 Skrevet 23. februar 2007 Da fikk jeg også svar på det, takk jenter :-) Jeg har det som Vintersol beskriver, kjenner et sug, og magen blir veldig hard. Men har liksom ikke trodd dette var kynnere, for kjenner ingen smerter eller ubehag! Trodde kynnere måtte være vondt, jeg.. men da er jeg vel bare heldig da :-)
♥allegodetingertre♥ Skrevet 23. februar 2007 #12 Skrevet 23. februar 2007 Jeg også har den følelsen av en støvsuger som suger seg fast der inne....hehehe...litt merkelig følelse. Jeg kjenner til kynnere når jeg ligger...da kan jeg føle at livmoren trekker seg sammen og blir hard. Men vondt er det ikke......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå