Gå til innhold

Gutten min har gått ned 300 gram på 4 uker :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som har opplevd dette. Var og veide han i dag. Fikk sjokk. Han spiser riktignok godt i perioder, men så har han perioder han ikke er særlig matglad. Han har i det siste hatt bæsj i alle bleiene sine. Kan dette ha noen sammenheng? Han har dessuten akkurat hatt omgangssyke, men hun jeg snakket med på helsestasjonen mente han ikke kunne gå ned så mye pga det. Har fått en time hvor det skal taes blodprøver. Er så redd for at det skal være noe galt. Han sover ikke spesielt godt om natten heller.

I tillegg ti 4 måltider får han morsmelk når han vil, pluss som et siste måltid før natta, og første måltid om morgenen.

Han er 9 mnd. Noen som har opplevd dette? Ellers er allmenntilstanden hans bra. Stort sett veldig blid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er han veldig aktiv da? Martin går opp 40 g i uka han, men har ikke ro i kroppen i det hele tatt.

Skrevet

Ja han er aktiv..men 300 gram ned er veldig mye. Skjønte at hun jeg snakket med på helsestasjonen ble litt stresset.. Ville ha en time snarest for blodprøve :(

Skrevet

Min gutt ble matforgiftet og var syk i nesten en måned. Da gikk han ned så mye at vi måtte ned en bleiestørrelse også! Han var veldig tynn og det tok tid å komme seg opp igjen. Vi ga han mye av mat han liker godt for å få han til å spise mer. Utenom det gjorde vi ikke noe spesielt. Så lenge han ikke fortsetter å gå ned ville jeg ikke bekymret meg. Husk at det skal lite til før det vises på vekta når barn er syke. Hva med å kontrollveie han om en uke, og så en uke etter der igjen?

Er han blid og fornøyd og allmenntilstanden er bra er det et godt tegn!

Skrevet

min hadde gått ned 40 gram på ca to uker om jeg ikke husker feil. det er ikke så mye som din men allikavel. dette var i forbindelse med forkjølelse. jenta mi var ikke noe særlig storspspiser, og når hun ble syk var det helt umulig å gi henne mat. når hun var helt frisk begynte hun å spise.

det ser ut som de går fort ned i vekt,mens det skal en del før de går opp igjen.

ikke beskymr deg altfor mye selv om det er vanskelig. tenk på allmenntilstanden.

det kommer til å gå bra skal du se.

føler med deg

Skrevet

Ser det er stor forskjell på helsesøstrene omkring i landet, snuppa her gikk ned 310 gram på 2 uker, fra hun var 4 1/5 mnd til 5mnd kontrollen.

Hs sa til oss at hun da ikke mente det var noe å bekymre seg for, men om vi ville kunne vi komme tilbake og veie henne etter 2 nye uker. Hun hadde heller ikke vært syk og allmenntilstanden hadde vært bra.

Heldigvis har hun lagt godt på seg igjen nå...

Skrevet

9 mnd ja, så det nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...