Anonym bruker Skrevet 22. februar 2007 #1 Skrevet 22. februar 2007 bf har nettop vert her og sagt at han vil ha mekling. han vil ha delt foreldreansvar og en samværsavtale. noen som vet hvordan mekling foregår? MÅ jeg skrive under på delt foreldreansvar? mister jeg da (ved delt) utvidet bt og os? delt foreldreansvar betyr det delt omsorg 50/50? håper noen kan svare, er litt fortvila nå...
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2007 #2 Skrevet 22. februar 2007 Vi hadde mekling... Men det var mer for å finne ut hvordan samværet skulle være... Vi har delt foreldreansvar.. noe jeg skrev under på, på sykehuset rett etter fødselen.. Delt foreldreansvar er ikke det samme som 50/50... Du må ikke skrive under på noe du ikke selv er enig i... Du mister ikke utvidet bt eller os...
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2007 #3 Skrevet 22. februar 2007 takk for svar! men da skjønner jeg ikke hvorfor bf synes det er så viktig med delt foreldreansvar... gutten min er bare 2 mnd, det kan vel ikke bli noen overnatting da?
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2007 #4 Skrevet 22. februar 2007 delt foreldreansvar er bare at barnefar må godta viktige besluttninger i barnets liv.. og at han må skrive under visse papirer, men det mener jeg bf har rett på jeg da!! (men vi bodde sammen til barnet var 1 1/2 år da) Det blir ingen overnatting når barnet er så lite, uten at du godkjenner det
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2007 #5 Skrevet 22. februar 2007 jeg forstår jo at han vil være med å bestemme over ungen sin da.. er bare så vanskelig å samarbeide om ungen min med en mann jeg ikke kjenner ( var bare sex i et par uker- vet det er min egen skyld at min situasjon er som den er) og jeg synes han krever mye når barnet er så lite, han vil ha ham med seg hjem i flere timer. jeg ammer ikke så det hadde jo gått an. ellers er han her bare en dag i uken og er her ikke en time engang. ungen kjenner ham jo ikke igjen.. har heller ikke klart å tilgi han at han sa jeg MÅTTE ta abort da jeg fortalte at jeg var gravid..
Gjest Skrevet 22. februar 2007 #6 Skrevet 22. februar 2007 Det er andre grunner enn amming til at så små barn ikke bør være vekke fra omsorgspersonen sin så lenge. Og h*n kan i hvert fall ikke være vekke med bf før h*n kjenner og er trygg på pappaen sin. Det krever mer enn under en time en gang i uken. Så hvis han ikke er villig til å gjøre mer for at ungen skal bli kjent med og trygg på han kan han ikke klage på at han ikke får ha h*n lenger om gangen. Når det gjelder foreldreansvar så synes jeg at pappan og skulle få det. Det har ingenting å si for stønader og div. Skjønner godt at det er vanskelig å svelge at han presset på for abort. Men det er det mange menn i den situasjonen som gjør. Og veldig mange av dem snur om senere. Hvis han vil ha kontakt med barnet bør han få det. For barnets skyld om ikke annet. Det vil du tjene på i det lange løp. Ville anbefale deg å ta kontakt med familievernkontoret og snakke med de. De har mange gode råd å komme med ift samvær ++ Av og til er det lurt å svelge noen kameler, selv om det kan være vanskelig følelsesmessig der og da. Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2007 #7 Skrevet 22. februar 2007 kansje du har rett.. sønnen min trenger jo en far å jeg vil ikke være "den som nekta ham en far" skal ta en telefon til familievernkontoret imorgen å høre hva de sier. veldig vanskeli, men tror kansje det er det som er det riktige å gjøre. takk for svar:) fått litt mer orden på alle tanker, følelser og spørsmål..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå