Pinne Skrevet 22. februar 2007 #1 Skrevet 22. februar 2007 Hei holder på å "avslutte" omgangssyken. Fysjom! Føler meg skral i hele magen, spesielt nederst på grunn av spyinga. Er svimmel enda, tredje dagen, og bobler i magen. Sambo var redd det skulle være svangerskapsforgiftning....ganske like symptomer (iallefall i forhold til den infoen vi har lest). Håper og tror at det ikke er det! Man burde kanskje ikke føle seg bedre men enda værre om det hadde vært forgiftning?!
Gjest Skrevet 22. februar 2007 #2 Skrevet 22. februar 2007 Jeg skal love deg at det er stor forsjell på å ha omgangssyke og svk.forgiftning, jeg har hatt begge deler, så du trenger neppe å bekymre deg! :-) Ved svk.forgiftning skal man være obs på tegn som økt vann i kroppen, pannehodepine, smerter øverst i magen (leveren), flimring foran øynene og evt svimmelhet og uvelhet. I tillegg er de aller fleste "advart" på forhånd med tanke på at i de fleste tilfeller kommer svk.forgiftning litt over tid, slik at man kanskje alt på sist kontroll merket en markant stigning i blodtrykket og kanksje litt spor av proteiner i urinen. Klart det finnes unntak, svk.forgiftning kan kommer fort og uventet også, men det er sjeldent. Da jeg hadde svk.forgiftning hadde jeg i løpet av flere uker fått MYE vann i kroppen (opp 15 kg på 4-5 uker) og blodtrykket økte for hver gang. Så en dag var jeg slapp, svimmel og litt uvel og hadde vondt foran i hode, var vel en 4-5 dager etter kontroll og jeg var da blitt fortalt at jeg måtte være veldig obs på dette fordi jeg lå i faresonen, så da reiste vi på legevakten hvor det ble påvist svk.forgiftning (masse proteiner i urninen og BT på 170/110) og jeg ble lagt rett inn på sykehuset. Symptomene jeg hadde var totalt anderledes enn når jeg har spysyke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå