Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får barna deres godt bare på lørdag, og hvor mye får de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har ikke noe faste lørdagsgodt regler. Hos oss er det slik at han får litt godis av og til bare for kosens skyld. Og da snakker jeg ikke om svære godteposer e.l. Og da får han ikke bare i helgene. Han får en drops i ny og ne på hverdagene også.

Istedenfor å gi han masse på lørdager, så får han litt innimellom. Nå er det slik at han går i bhg, så det er blitt sjelden at han får smake, men de dagene han får, så blir det ekstra kos.

Skrevet

vi har barn på 2 og 4, og lørdagen er godte dagen. Spiser kosemat først, og så får de popcorn/potetegull til barnetv.

Skrevet

Vi har ikke såkalt lørdagsgodt, men gir litt småtteri i ny og ne når det passer seg sånn. Han er ikke vant til å få mye av gangen, bare en smakebit med sjokolade, kjeks eller liknende. Han får ikke drops, tyggis eller smågodt (er 2,5 år). Ellers er han heldigvis veldig glad i frukt, både fersk og tørket.

Skrevet

Ja det får de (2 og 4 år), de får hver sin lille skål med litt chips og smågodt, av og til litt sjokolade også (gir ikke så mye av det pga laktoseintoleranse). 2 åringen er faktisk ikke så glad i snop, så han pleier bare å spise litt av det, men han vil jo ha han også når broren får.

Skrevet

Nei det gjør han ikke. Han aner jo ikke at det finnes ulike dager. En sjelden gang finner jeg fram litt potetgull før han legger seg på lørdagen, men stort sett blir søtsaker satt fram når han er i seng. Orker ikke tanken på det før litt utpå kvelden selv.

Skrevet

Han får som regel en liten skål chips og så pleier jeh å kjøpe grønne druer- de er mest pop av chips og de.

Skrevet

Ja vesla her får barnetv godt, men hun spiser aldri så veldig mye (til min store glede) hehe.

Av og til får hun et liten sjokolade, elles så åpner vi en pose med potetskruer. Dette er kvelden hun får spise så mye hun vil, men det går faktisk ikke så mye.

Om hun f.eks en onsdagskveld spør etter godteri så er det ganske greit å si at det bare er å få på lørdag, ferdig med det maset liksom.

Skrevet

Han er 2 år,og får ikke lørdagsgodt.Han forstår enda ikke hva det er,så vi venter litt til.....

Skrevet

Poden er 2 år og 9 mnd, og får stort sett aldri noe godteri - annet enn en gang iblant hos svigers og hos oldeforeldrene. Vi har ingen fast "godtedag", ettersom han egentlig ikke vet særlig forskjell på dagene ennå, annet enn at "helg" betyr "barnehagefri".

Så får lørdagsgodtet heller vente til han begynner å assosiere (ved hjelp av andre, eldre barn i barnehagen, antar jeg!?) "helg" med "lørdagsgodt". Hehe..

;o)

Skrevet

ja, gutten min på 2,5 år får lørdagsgodteri. Da får han en liten skål med chips, en liten sjokolade og en kjærlighet på pinne eller sånn loveheartsstick. Dette koser han seg veldig med, og han vet at godteri er bare på lørdag, det godtar han uten problem.

Skrevet

Begynte med lørdagsgdt i sommer da han ble 3, for da begynte barna i gata å gå til hverandre å se barne-tv. Han nøyer seg med ett kinderegg, og kanskje en kopp med potetgull (elias eller bamser). Varierer hva vi har. Får han selv plukke smågodt er det ikke mye som skal i posen før han er fornøyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...