TrineK83 Skrevet 22. februar 2007 #1 Skrevet 22. februar 2007 Hva bruker dere og ikke minst, hvorfor? Bruker man babystol er det ikke bra for ryggen sier folk. Men bruker man boxette eller bag med sikkerhetsnett er det ikke sikkert i forhold til eventuelle kollisjoner... (dessuten har det blitt forbudt i Sverige og Danmark, så det blir vel det her også etterhvert) Fikk en reklame som var sendt ut fra politiet, statens vegvesen og trygg trafikk, der anbefalte de babystol bakovervendt. Hva mener dere der ute??
selfangerkjerringa Skrevet 22. februar 2007 #2 Skrevet 22. februar 2007 Bakovervendt babystol til minstejenta på 7 uker, framovervendt bilstol til eldstejenta på snart 3 år. Aldri i verden om jeg bruker boxette/bag+nett til mine jenter.
Gjest Skrevet 22. februar 2007 #3 Skrevet 22. februar 2007 Bakovervendt bilsete til lillemor frem til hun var 4 mnd, så forovervendt. (fordi hun klikket i vinkler når hun ble satt i det bakovervendte setet:(
Hæppi Surmus Skrevet 22. februar 2007 #4 Skrevet 22. februar 2007 Babystol bakover vendt til snuppa på 3 uker. Min kan legges helt flat ut hvis jeg vil, så det er ikke noe problem for ryggen.
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 22. februar 2007 #5 Skrevet 22. februar 2007 Brukt bakovervent bilstol fra første tur. Siden det er nå dokumenetert tryggest valgte vi det. Samme skal vi men neste baby. Har ett lite speil slik att vi ser hun har det bra.
Gjest Skrevet 22. februar 2007 #6 Skrevet 22. februar 2007 Bakovervendt babystol fra første biltur, hun er nå 10 mnd og i et større bakovervendt sete. Har valgt dette pga sikkerheten. Hun trives også som plommen i egget i bilen :-D
BettyBoob Skrevet 22. februar 2007 #7 Skrevet 22. februar 2007 bakovervendt sete fra første turen hjem frasykehuset, har skiftet til større bakovervendt sete
BettyBoob Skrevet 22. februar 2007 #8 Skrevet 22. februar 2007 hvorfor ja, ville ikke at han skulle ligge og slenge i en bag + sete er det tryggeste. man legger jo uansett ikke ut på times lange bilturer sånn med en gang uansett.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2007 #9 Skrevet 22. februar 2007 Brukte boxette i begynnelsen fordi vi har prematurbarn og det anbefales ikke at de sitter i babystol før de blir litt større. Boxette kommer faktisk ganske greit ut i forbrukerportalens test. se link http://forbrukerportalen.no/produkter/7878/ Etterhvert som han ble større gikk vi over til bakovervendt bilstol.
Karoline's*mamma Skrevet 22. februar 2007 #10 Skrevet 22. februar 2007 Mulig du ikkje legger ut på times lange bilturer med ein gang, men det måtte vi. Hadde 2,5 t heim frå sjukehuset, og då valgte vi bag med sikerhetsnett. Hadde det også nokre dagar etterpå når vi var tilbake på sjukehuset for følingsprøven. Etter det har vi brukt bakovervendt bilsete til snuppa.
hemmeligvemmelig Skrevet 22. februar 2007 #11 Skrevet 22. februar 2007 Du legger den ikke flat i ryggen mens den er i bruk i bilen håper jeg
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 22. februar 2007 #12 Skrevet 22. februar 2007 Vi har bakovervendt babystol, følte at det var det sikreste og så deilig å bare bære med seg ungen i den:-) Er snart 9 kg så det begynner å bli litt tungt.
Pinjata Skrevet 22. februar 2007 #13 Skrevet 22. februar 2007 Vi brukte boxette de første ukene. Syns det er bedre for barnet. En nyføtt forsvinner i et babysete. Og de nyeste setene er kjempe bratte i rygggen. Boxette kommer faktisk ganske bra ut i test!
Gjest Skrevet 22. februar 2007 #14 Skrevet 22. februar 2007 Jeg er veldig trygg på å bruke bag med nett. De ligger absoluttt ikke å slenger. Vi har brukt det med begge våre de første 4 mnd før vi har satt dem i bakovervendt sete. Veldig godt som mamma å vite at ryggen ikke blir belasta. Veldig praktisk når baby har sovnet, du slipper å vekke dem for å kle på de. Tar kun på lua og drar dyna godt over babyen. Spesielt praktisk når man har kombi-vogn syns jeg da. Så jeg er super fan av dette og skjønner ikke at det kan være så farlig som alle vil ha det til.
katoes Skrevet 22. februar 2007 #15 Skrevet 22. februar 2007 Bag er livsfarlig ved en evt kollisjon fra siden. Det kan man jo bare se for seg.... Bilsetene er ikke farlig for barnas rygg. Men mange misbruker setene og bærer de rundt overalt og fester de på vogner og lar barna ligge i dem å sove til og med når de ikke kjører bil. Det virker hemmende på barnets utvikling.
moo Skrevet 22. februar 2007 #16 Skrevet 22. februar 2007 Bakovervendt bilstol, uten tvil. Jeg hadde aldri brukt bag med sikkerhetsnett, uansett lengden på reisen. Men det er klart, bilstolen er sikkerhetsutstyr, og egner seg ikke til å frakte babyen rundt på kjøpesenter, barselsgruppe, osv. Slike travel system-løsninger der bilstolen festes oppå en trille, hadde jeg vært skeptisk til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå