Gå til innhold

Hvor mye tv ser barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

i gjennomsnitt hver dag?

og hvor går grensen til at d blir for mye tv?

Vår ser ca 1/2 time- time, men ikke alltid hver dag og en dag kanskje 2 timer.. avogtil tror jeg han kunnet sittet ser i timevis.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

barnetv (nesten) hverdag og innimellom få han se på dvd ca.1 times tid. Han går full tid i bhg, så det skade ikke at han få glo litt lenge på tv innimellom. Dessuten er jeg alene med han, så da er det fint å ha en tv.

Skrevet

Poden ser barne-tv hver dag. Men ikke alltid han følger like mye med da. Ellers ser han barne-tv om morgenen i helgene også. Så blir vel 30-40 min i ukedagene, og mellom 1 og 2 timer lørdag/søndag. Kommer an på hvor tidlig han står opp.

Skrevet

1/2 - 1 time i gjennomsnitt pr. dag tenker jeg.....han er 2 og 1/2 år og går fulltid i bhg.

Skrevet

Kanskje 5 minutter hver dag? Han får tilbud om å se på barne-tv, men han velger stort sett å leke i stedet.

Skrevet

Ca. 1-2 timer daglig.

Synes egentlig det blir litt mye, men det er bare sånn det blir. Han går ikke i barnehage, men er hjemme med meg. Jeg er dessuten alene med han.

Han er en aktiv liten gutt som finner på masse sprell hele tiden. Vi er ute og leker hver dag, jeg leker med han inne hver dag, finner på kreative sysler (eks. maling, plastelina) hver dag, og treffer ofte andre barn og voksne.

Så jeg tenker at den tv-tittingen som blir ikke er så dumt for han, selv om det i utg.punktet er litt mer enn jeg hadde planlagt:-)

Skrevet

Jenta mi ser vel ca 10 min per dag. I tilleg står TV på en del i helgene hvis det er sportssendinger.

Skrevet

Maks en time pr hverdag og maks 1,5 time på en helg. Tilsammen, da er det gjerne en 20-30 min om morningen og så barne-tv (det han gidder å se på av det). Unntaket er ved sykdom, da kan han få se så mye han vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...