Gå til innhold

trenger hjelp!!! sår rompe/ utslett

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor lenge pleier de å være såre, har smurt inn godt med zinksalve ved alle skift, prøvd engang med olje og vi ble rødere.

har har nå fått harde røde flekker , er det normalt?

noen skryter av potetmel hvordan bruker dere det? strør dere over rødheten når de er nyvasket eller tørket?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt. Løp og kjøp Inotyol sårsalve på apoteket. Rompa er fin igjen i løpet av natta dersom du smører den på ved hvert skift...

Skrevet

Når eg brukar potetmel, tar eg det berre bortpå utslettet. Ellers blanda eg hudpleieolje frå sebamed ilag med sinksalve, og smørerpå. Fungerar veldig godt, då sinken gjer at oljen ikkje så lett går vekk.

Skrevet

Er Inotyol sånn tjæresalve?

Skrevet

Bruk Inotyol, den er virkelig kjempefin på såre rumper. Skrøt veldig av den på sykehuset der de hadde hatt en unge som nærmest hadde liggesår. Han ble kjempefin over natten etter å ha brukt den:)

Skrevet

helsesøster sa til oss at det kanskje var en slags sopp. Da er det vanskelig å få det bort. Hadde på canestensalve noen dager, og skifta vaskeservietter, fra natusan til noen billige med aloe vera so de selger på rimi. Har ikke vært sår på to mnd. De selger også noe som heter crystalblå på apoteket som skal være bra. Det gjør rumpa helt blå:)

Skrevet

smurte inn rompa med oljen fra sebamed og det var da det ble ille. nå ha vi hvite prikker på nuppene i rompa også

Skrevet

Vi bruker bare kremen som heter purelan ved sår rumpe. Den er beregnet for såre brystvorter og fås på apoteket. Sårheten er vekk dagen etter. Hvis dere også bare vasker med klut og vann og ikke våtservietter så blir de ikke så fort såre. Guttene våre blir såre med en gang dersom vi bruker våtservietter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...