Gå til innhold

Grøttype og hvor mye til 6 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har drevet og introdusert grøt litt innimellom her den siste mnd. Nå blir hun 6 mnd snart, og vi har så vidt begynt med litt havregrøt. Begynte litt med maisgrøt først, men så tungvint da den skal blandes med mm/mme. Har ikke stresset så mye med det da hun har sett fornøyd ut med bare pupp. Men nå må hun nok etterhvert ha litt mer. Blir ikke mer en et par skjeer, hvor halvparten kommer ut igjen. Jeg lurer derfor på hvor mye grøt deres små spiser, og hvilken grøt går det i? Bruker dere bare grøt, eller supplerer dere med fruktmos, sviskesaft o.l. ved siden av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være hun er lei smaken av grøt? Evt konsistensen? Prøv med pærepure eller annen frukt, det er kjempepopulært her i gården...enten for seg selv eller blandet i grøten! Når det gjelder mengde mat tror jeg det gjelder å la henne få det hun vil ha, ikke presse henne til å spise...ta dere god tid.. :) Sliter med litt middagsnekt for tiden selv... Men synes du burde introdusere flere smaker...prøv med en og en av gangen...kan jo hende hun ikke like havregrøten... ;)

Skrevet

Har blandet både pærepure og mango/pærepure i grøten. Kanskje jeg skal prøve mer uten, og se om det kanskje er for mange smaker som forstyrrer opplevelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...