Gå til innhold

a propos det å kalle for "pappa"....!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kjærest som jeg har vært sm m siden nurket var 6 mnd det er nå 1 år siden, og vi skal flytte sammen til sommeren. Biopappa og jeg har aldri vært sammen, og han har brydd seg katta om henne inntil hun var 8 mnd, da satte han igang rettsak. Han skal flytte langt unna (60 mil)- og samvær blir nok ikke så ofte. Ungen elsker min kjæreste og han forguder henne. Sin biopappa, har hun litt kontakt med men føler seg ikke nær han på den måten (og jeg tviler på at hun kommer til å gjøre det, da han er svært svaært sosial og emosjonellt avstumpet).

Lurer på hva vi skal kalle biopappa for, og min kjæreste for? vi har planlagt felles barn snart, slik at hun vi få en liten bror eller søster som også kaller min kjæreste for pappa.

HM!????? Noen forslag?? Hvem skal jeg kalle pappa? Vesla vil nok helt sikkert komme til å se på kjæøresten min som sin pappa....og det er jo også den eneste pappa figuren hun vet om nå også!?

FORSLAG og MENINGER??

come on!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ville latt dette være litt opp til barnet selv :-)

når dere får felles barn vil nok ditt særkullsbarn automatisk kalle han det samme som deres felles barn.

Vanskelig å komme med synspunkter på dette.... hva vil han selv at barnet skal kalle han for da?

Ville biopappa reagert om barnet kalte mannen hun bor med for pappa?

mvh

Skrevet

min kjæreste føler at "han er pappaen", så det ville nok gledet han om hun kalte han for pappa.............men om det blir riktig?

Biofar kaller seg selv pappa, men jeg har krampestor problemer med å innfinnemeg i det. Han har jo ikke brydd seg, eller vært tilstede i det hele tatt tidligere.

Det å være PAPPA er så mye mer enn en DNA - en sædcelle!!

Vanskelig altså!..........

Skrevet

Ingen som har noen forslag eller erfaringer å dele?

HI

Skrevet

Min samboer er "pappa" for min sønn, og blir kalt for pappa. Men så har vi ingen kontakt med biologisk far. Som andre sier så vent å se hva barnet selv sier. Det vil helt sikkert si pappa etterhvert, til din kjæreste.

Skrevet

Dessverre er det sånn at den som har levert sædcella er faren, sjøl om han ikke stiller opp.

Je syns jenta ska velge sjøl

Skrevet

min datter på 3 år har 2 pappaer,

var aldri sammen med hennes biologiske far,

men hun har hele tiden hatt kontakt med han.

vi erikke uvenner og samarbeidet funker greit.

min samboer flyttet sammen med oss når snuppa var ca 7 månder,

han har hele tiden blitt kalt pappa han også.

Min datter sier stolt når noen spør at jeg har 2 pappaer jeg:)

Skrevet

Tusen takk for svar! enig med at jenta skal få bestemme selv, men føler liksom meg litt ml barken og veden nå - fordi min kommende samboer kaller seg selv pappaen hennes, og biopappa kaller seg pappa- og jeg føler vel egentlig at "ingen" av dem er det......hm....litt rart!

nei, sikkert best å la henne selv bestemme - men syntes den siste som svarte her var litt genial og søt. Tenk å ha to pappaer som er like glad i seg. hm...liker den tanken. det kan bli til noe positivt for alle!

HI

Skrevet

kan ikkje kalle kjæresten din for Pappa og han donoren for Far da?

Skrevet

Barnet mitt sa pappa til begge av seg selv og ganske lenge. Etter hvert spurte jeg ofte om h*n mente "pappa-navnX" eller "pappa-navnY". Litt for å holde oversikten og litt fordi det ante meg at biofar ikke ville synes det var så greit. Det gjorde da etter hvert h*n også.

Ser at biofar ikke likte dette helt og har vært veldig opptatt av å innføre "pappan min": "Pappa-X sier jeg må si pappan min"... Så nå er det pappa og pappa-y. Eldstemann har nå fått et lillesøsken og det blir spennende å si hva h*n kommer til å bruke når de begge kan snakke. Kanskje går vi tilbake til to pappa eller kanskje minsten vil kalle sin far for pappa-y? (for meg er det et poeng at begge skal ha full rett til å bruke hva de vil).

Skrevet

jeg som har hun med 2 pappaer,

syns det er kjempegreit.

var litt skeptisk i starten da hun bagynte og snakke og sa pappa til begge, noe hun helt naturlig gjorde av seg selv, på hva biologiske pappan ville mene,men han har ikke sagt noe

han ser vel situasjonen han også. hun vokser opp sammen med en annen mann som er like glad i henne som han er,

og vi har felles barn.

vil være unaturlig at to barn som bor sammen ikke kaller den mannen de bor sammen med for pappa- når de er vant til det helt fra starten av.

så får heller bare største jenta ha en pappa til da.

hun har spurt om når lillesøster skal bli m til den andre pappan hennes da, men hun skjønner godt at ikke han er pappan til minsta.

men hun vil bare så gjerne ha med lillesøster på alt.

får nå se om det blir en gang og da,

når hun blir litt større:)

men flott med 2 pappaer som virkelig er glad i en da:)

har aldri likt ordet reserve pappa heller, syns bonus pappa er mye bedre:) en reserve er jo noe dårligere, en bonus er noe ekstra, noe bra og det er det jeg ser det som

Skrevet

Bestevenninnen min har vokst opp med en stefar (moren og stefaren har et felles barn...) Faren har ikke brydd seg noe om henne heller, ikke før hun ble 13 år begynte de å ha kontakt... Hun kaller sin stefar pappa, men på samme tid referer hun til sin biologiske far som pappa (men bruker som regel etternavnet hans etter det, for ikke å forvirre...) men til han kaller hun han bare pappa, slik som hun kaller stefaren sin...

Synes du bør la det være opp til jenta selv jeg og=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...