mummiboy 21.07.06 Skrevet 22. februar 2007 #2 Skrevet 22. februar 2007 Jeg kombinerte det i 6 mnd. Hadde ikke nok på kveldene så da ga jeg han ei flaske før leggetid. Han ville heller ikke ha pupp når vi var på kafe å sånn, så da tok jeg med ferdigblandet mme. Da jeg begynte med grøt, så ville han ha mindre og mindre pupp. Og nå er han 7 mnd og får 2-3 flasker med mme ( 150 ml ), vil ikke ha pupp lenger.
-MtG- Skrevet 22. februar 2007 #3 Skrevet 22. februar 2007 Hva lurer du på? Det går veldig fint å kombinere. Jeg har ikke nok melk til lillegutt så et par ganger om dagen så får han mme etter puppen. Og når han blir passa får han mme. Har vel fått mme siden han var få uker. Også fikk han det på sykehuset da, for han ville ikke suge, men var så tynn.
kruta78 Skrevet 22. februar 2007 #4 Skrevet 22. februar 2007 prøvde meg på det. ga begge deler til hvert måltid. men jeg synes det ble for mye stress og gav opp med ammingen etter 2mnd. Men all ære til dere som står på og fortsetter!!
Gjest Skrevet 22. februar 2007 #5 Skrevet 22. februar 2007 jeg har hørt at babyer ikke vil ta flaska etter puppen, eller puppen etter flaska osv.. jeg sliter med amminga på kvelden/natten, blir så fortvilt, babyen er ofte urolig i tilegg,bare tullespiser i evigheter,gråter når jeg legger ham ned,sovner som regel i vår seng.. har så lyst å amme for hans del,men den kveld-/natt ammingen gjør meg snart sprø... Selger de mme i vanlige butikker? hvilke merke anbefaler dere? har ikke peiling jeg..
haater husarbeid Skrevet 22. februar 2007 #6 Skrevet 22. februar 2007 Jeg har kombinert mm og mme fra tre mnd alder pga dårlig vektøkning. Noe spesielt du lurer på, det var ikke spørsmål i teksten din?
haater husarbeid Skrevet 22. februar 2007 #7 Skrevet 22. februar 2007 Vi har hatt litt puppenekt her, men det har løst seg. Bruk flaskesmokker med det minste hullet (0+) sånn at han ikke får melken lettere ut av flaska enn puppen. Legger babyen greit på seg? Babyen din er jo under en mnd ser jeg, ammingen er slitsom og melkemengden har ikke stabilisert seg ennå på den tiden. Det er ikke sikkert han er sulten, kanskje han bare trenger kroppskontakt? Kanskje han har litt vondt i magen sin? Noen babyer er litt mer krevende enn andre. Tror nok at jeg ikke ville git opp ammingen riktig ennå, be heller om hjelp på helsestasjonen eller på ammepoliklinikken. Prøvd smokk? Lykke til, det er slitsomt, men verdt det!! Ellers har vi brukt vanlig NAN, men noen får vondt i magen av den. Prøv deg frem Lykke til!!
Hanne og Jo Skrevet 22. februar 2007 #8 Skrevet 22. februar 2007 Mini er snart 7 uker. Jeg har i utgangspunktet nok melk, men kombinerer med mme slik at jeg kan ta ett glass vin, gå på kino, ski etc. Det har gått helt greit. Hender ikke så veldig ofte da, men er moro for pappaen og besteforeldrene. Litt har det påvirket min melkeproduksjon, men ikke verre enn at det har gått seg til neste dag. Mme har gitt meg litt ekstra frihet. Har brukt små ferdigblandete porsjonspakninger (tetrapakker)kjøpt i vanlig butikk
Gjest Skrevet 22. februar 2007 #9 Skrevet 22. februar 2007 ja har bestemt meg for å prøve å amme på natten en stund til.Han har hatt en del mageknip ja, gråter ofte rett før han bæsjer.Han tar smokk,men hvis han er skikkelig sint nekter han å ta den , og han skriker helt til han får henge på puppen...ufh
Gjest Skrevet 22. februar 2007 #10 Skrevet 22. februar 2007 Lurte bare på hvordan babyen tok det å kombinere de to delene
Rut Bram Skrevet 22. februar 2007 #11 Skrevet 22. februar 2007 vi prøvde med litt mme da minsten var rundt 3 mnd, men det ville hun IKKE ha... nektet plent. kan det være at babyen din ikke er sulten, siden han tuller sånn?
Rut Bram Skrevet 22. februar 2007 #12 Skrevet 22. februar 2007 ps - hun var også veldig urolig om kveldene og vanskelig å legge til. for oss hjalp det å begynne med Minifom fra apoteket.
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 22. februar 2007 #13 Skrevet 22. februar 2007 Jeg gir begge deler, ca 50/50.. Ammer om kvelden, natta og hele formiddagen og så ammer jeg litt før hver flaske, som regel 3 med 140 ml.. (Hun spiser sjelden en hel flaske i slengen da.. ) Hun hadde liten vektoppgang så jeg stressa meg jo i hjel med ammingen og det "hjalp jo "... hehe.. Amm så mye du klarer og orker så ordner det seg nok etterhvert : )
Gjest Skrevet 22. februar 2007 #14 Skrevet 22. februar 2007 ja skal prøve å amme en stund til og se om det blir bedre.
Gjest Skrevet 22. februar 2007 #15 Skrevet 22. februar 2007 har minifom i kjøleskapet, men vi glemte å gi til hvert måltid.. ga du hele døgnet da? leste at det kunne ta en stund før det virket..
ei prinsesse og en prins Skrevet 22. februar 2007 #16 Skrevet 22. februar 2007 hvis mitt lille gull ikke virker fornøyd når vi skal legge oss.. og puppene har vært helt "tomme".. så har jeg gidd litt mme.. Dette har skjedd tre ganger og gulle er 5uker i morra:) Dette pga av at jeg klarer ikke det dær natte slite.. men det virker ikke som om at det har gådd utover amminga!!! Men nå har jeg bestemt meg for å ikke amme for en hver pris, men håper selfølgeli på å amme så lenge som mulig:) Lykke til! Ps: syns mors helse betyr litt og.. Hvis mamman ikke har det bra pga at hun er helt utslitt, har heller ikke gulle det bra:)
Gjest Skrevet 22. februar 2007 #17 Skrevet 22. februar 2007 mine pupper er aldri tomme virker det som.. Tror jeg har nok av melk.. Gutten min spiser nok lite og ofte enn " sjeldent" og effektivt..han patter aktivt i kanskje 2-3 minutter,så er det stopp,litt tullepatting og så kanskje litt effektiv patting igjen. Så sovner han alltid med puppen,og når jeg legger han så våkner han og vil henge på puppen igjen.Hadde vært greit å hatt ei flaske jeg kunne varma opp til han om natta, så ikke jeg blir helt utslitt. Får vondt i brystvortene også når han holder på slik.
ei prinsesse og en prins Skrevet 22. februar 2007 #18 Skrevet 22. februar 2007 Du kan jo pumpe deg en gang i blandt og la pappan få gi morsmelk på flaske.. Slik at både du og puppene får litt hvile;-)
<3 Adrian <3 Skrevet 22. februar 2007 #19 Skrevet 22. februar 2007 Hadde samme problemet som deg.. MYE tullespising- samt at lillegull hang på puppen hele døgnet =( noe som resulterte i såre og blødende brystvorter. Anbefaler deg å pumpe en stund, men gi med kopp- ikke flaske, i og med at han er så liten, det er ikke alle som "får til" amminga viss de først har begynt med flaske! Jeg pumpa innimellom til vennen var 3 mnd.. og ga han med kopp- på kveld og natt. Amma på dagtid. Nå er han 4 mnd og amminga går som en lek! Lykke til, du skal se det ordner seg!
Gjest Skrevet 22. februar 2007 #20 Skrevet 22. februar 2007 ok :-) Hvordan "kopp" brukte du? var det vanskelig å helle i han uten at han fikk for mye i munnen om gangen osv? Har kjøpt meg pumpe.
rødhette* Skrevet 22. februar 2007 #21 Skrevet 22. februar 2007 Jeg måtte gi han flaske ei uke mens jeg gikk på en medisin som gjorde at jeg ikke kunne amme. Det har gjort lillegutt litt lat her, sånn at nå gir vi flaske også til nesten hvert måltid. Jeg har nok melk, men han gidder ikke jobbe så veldig for å få den ut. Du kan i likhet med meg, hvis det er problemet, bruke sånn syntocinon nesespray, som gjør at melka kommer lettere ut av deg. Som de sier over, kan det gjøre han lat, hvis du begynner å bruke flaske, sånn at han foretrekker flaska etterhvert. Så ha det i bakhodet hvis du skal begynne med flaske. Hvis du skal prøve å gi i kopp, vil jeg anbefale deg å bare bruke et bittelite målebeger, på noen få ml. De selger slike på apoteket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå