DiddiDaddi Skrevet 22. februar 2007 #1 Skrevet 22. februar 2007 Ble plutselig i tvil....er det torsdag...?! Jeg klarer ikke følge med på dagene i det hele tatt! Men i går kveld så jeg House ja, sånn var det ) Holdt du deg våken da Sponge? Er faktisk etter at det var så mye snakk om House på denne tråden at jeg begynte å se på det, så takk for tipset dere! Akkurat nå sover snuppa søtt i vugga, men hun er ikke bare bare å få til å sovne. Hun kjemper i mot så godt hun kan uansett hvor trøtt hun er...håper hun blir litt flinkere etterhvert. Helsesøster mente ihvertfall vi bare måtte fortsette som vi gjør, sitter hos henne når hun skal sove og hjelper smokken på plass, så går det seg vel til. I natt skulle hun selvfølgelig ha mat x 2...hehe, typisk, akkurat når jeg dristet meg til å spørre på tråden i går om det kanskje hadde stabilisert seg litt med lang nattesøvn. Jaja, rutinene får komme etterhvert ) Fryktelig kaldt her i dag! Minus 10,5 og en vind som ikke ligner noenting - de effektive kuldegradene må være ganske intense. Så her holder vi oss inne. Skal lage en kopp kakao, krype under pleddet, se ski vm og lese Det Nye som kom i går...helt til snuppa er våken og opplagt igjen. Kjenner jeg henne rett får jeg såvidt satt meg ned ) Ha en fin dag jenter )
SpongeBob Skrevet 22. februar 2007 #2 Skrevet 22. februar 2007 Og jaggu hadde ikke Stinemor sneket seg in og laget ny tråd mens jeg somlet med dette innlegget: "Her skinner sola i dag, med eller uten ka-ping, men det er så innih... kaldt at jeg tviler på at det blir trilletur i dag heller. Har vært på helsestasjonen med lille snupp, og han gjør jobben sin! Nå er han 4510g og 56,5cm - og har sopp i bleieutslettet sitt. Var vel ikke annet å vente etter den antibiotikakuren han har vært igjennom, men huff - han likte ikke Canestensalve noe videre, nei. Satser på at det blir bedre rimelig snart. Hva strikking angår er jeg fortsatt kvasiamatør - strikker sokker og det er stort sett det. Ullbukse høres ut som et svært verdig prosjekt, hvor fant dere oppskrift på slikt? "Desverre" finnes det husflidsutsalg her hvor snille mennesker har strikket slike ting og selger det til noe jeg anser som en særdeles overkommelig pris (for å si det slik, hvis jeg skulle produsert slikt og priset etter timeprisen min til vanlig ville det blitt relativt fjernt), så der har vi så langt fått alle våre behov dekket:) Men det frister jo... Har det med å arve masse strikkegensere etter en nabo, så det er liksom bare sokker og ullbukser som ville vært aktuelt! tsmamma: Jeg kan se for meg snuppa di på "skitur", helt uten problemer. Storebror her i huset er svært fascinert av Libresse-pakken som har dukket opp på badet, og foreslår stadig at vi skal bruke dem på babyen - det er jo helt klart babybleier! " Og ellers: Stinemor, det går seg vel til etter hvert. Jeg klarte å holde hele House i går, så nå kjenner jeg meg riktig så voksen! I kveld kan det nok bli verre, eneste jeg har lyst til å se er "Numbers", og det går bare _for_ sent!
selfangerkjerringa Skrevet 22. februar 2007 #3 Skrevet 22. februar 2007 Panikken greip um seg idag da jeg fikk mld av ei venninne kl 1011 om hun kunne komme på barsel-besøk med jenta si om en time... hikst! Her så ikke ut! Men Knøttemor var i uvanlig godt humør - 1030 var hun ferdigspist og klar for en dupp i vogga (!!!) og jeg har altså på under en time rydda vekk julepynt-eskene, rydda golvet, satt på klesvask, rydda badet, lagt sammen klær, vaska golv og tørka støv.... STOLT! Eneste jeg ikke rakk var å støvsuge teppet, men dette fantastiske ull-teppet fra ikea ser rent ut uansett hvor mye ruskomfrusk som er i det... Her er så koselig atte Og nå hører jeg bilen til venninna mi i gården... we're on!
rødhette* Skrevet 22. februar 2007 #4 Skrevet 22. februar 2007 Så flinke dere alle er! Jeg kan ikke strikke, og husarbeid prøver jeg få gjort for tida men ikke alt som blir gjort gitt... Særlig støvtørkinga blir nedprioritert. Sambo gjør sin del, jeg må ikke gjøre alt selv. Likevel er det noe som vi lar være foreløpig... stinemor, fikk du DetNye først i går?? Er det det nummeret der man kan vinne klær? Det fikk jeg for ca ei uke siden!
DiddiDaddi Skrevet 22. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 22. februar 2007 Oi....har ikke sett om man kan vinne klær, men det er sikkert samme bladet...jaja, posten bruker visst sin tid nordover da ) Har også et strikkeprosjekt, strikker en heldress i str 1 år, tenkte den kunne vær fin å sove i vogna i neste vinter...men det går ikke akkurat framover. Strikket masse like etter hun var født, for da sov eller spiste hun jo hele tiden, men nå blir det jammen ikke mye tid til strikking - dagene går jo så fort! Men så er det jo lenge til hun er 1 år da. Husarbeid er litt så som så her også, får liksom tatt unna det værste hver dag - men snart må vi nok ta en litt ordentlig rengjøring. Heldigvis er sambo flink og gjør masse, men det begrenses jo litt hva en rekker over. Er jo hyggelig for han å prioritere å være sammen med jenta vår når han først ikke er på jobb. Men alle skjønner vel at vi småbarnsmødre ikke akkurat kan ha det skinnende rent )
DiddiDaddi Skrevet 22. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 22. februar 2007 Nå har jeg sjekket, og det var jammen forrige blad en kunne vinne klær...så unnskyld Posten! De er tydeligvis lynrask til nord ) Har forresten kjøpt og betalt kinobilletter til søndag nå, så da blir bestemor barnevakt for første gang....går jo sikkert strålende, men er jo litt spennende også! Gleder meg til kino da, er så lenge siden sist! Tror det må ha vært Fritt Vilt...grøss...blir bedre å se Mars og Venus )
ts&hl mamma Skrevet 22. februar 2007 #7 Skrevet 22. februar 2007 Ang rengjøring får jeg bare sitere min 2åring som i dag tidlig bemerket at det er snø både inne og ute hos oss. Tror jeg må få meg sånt IKEA teppe som ka-ping fortere enn svint, eventuelt en selvgående støvsuger (joda, de fins og jeg har vært fristet lenge, har en venninne som har og hun påstår det funker :-)) Ha en strålende dag alle sammen!!
rødhette* Skrevet 22. februar 2007 #8 Skrevet 22. februar 2007 Hva slags ikea-teppe? da venter jeg det nye i posten gitt... hehe
ts&hl mamma Skrevet 22. februar 2007 #9 Skrevet 22. februar 2007 Det skulle jeg også gjerne visst, men det er ifølge ka-ping i alle fall et "fantastisk ull-teppet fra ikea ser rent ut uansett hvor mye ruskomfrusk som er i det..." Høres definitivt ut som noe for meg!!
rødhette* Skrevet 22. februar 2007 #10 Skrevet 22. februar 2007 Hørtes ut som noe jeg skulle hatt i hele huset, hehe Dog.. må være vanskelig å gjøre rent da?
SpongeBob Skrevet 22. februar 2007 #12 Skrevet 22. februar 2007 ka-ping - hvilket teppe er dette her, vi trenger det tydeligvis alle sammen! Selv er jeg så heldig å ha et kjøkkengulv med et gammeldags linoleumstype belegg som uansett ikke ser skittent ut - det eneste som vises er rødvinsflekker, og siden jeg stort sett er gravid eller ammer blir det lite av det her i huset... Lillegutt ligger i vugga og skulle liksom sove, men er visst ikke helt enig i den planen. Det blåser småstein ute, så storegutt ser DVD (parabolen har gitt opp i stormen) og jeg planlegger å bruke kvelden på en god bok og legge meg tidlig. Noen som har mer spennende planer enn det? Eller har en god bok eller femten å anbefale? I morgen kommer gubben hjem, og plan alfa er et langt, varmt bad... Uten at noen våkner og begynner å kreve mammaoppmerksomhet - synes dere ikke at jeg fortjener det?
ts&hl mamma Skrevet 22. februar 2007 #13 Skrevet 22. februar 2007 Det fortjener du definitivt. Pøs på med alt som er godt å ha oppi og plei deg selv. Jeg har våte drømmer om kunne å bade igjen, og å ligge på magen og sove, og IKKE stå opp 5 ganger per natt for å tisse.... SUKK, tror jeg stopper der før jeg blir depressiv :- ( På bokfronten er det jo så mangt å få , men den som skal holde meg beskjeftiget gjennom riene ligger på peisen og venter- det er nr to i den Stig Larsson krimtrilogien- "Jenta som lekte med ilden". Spent på den :-) Litt oppbyggelig chicklit er jo heller ikke å forakte- tips til barsellitteratur mottas som vanlig med takk!!
selfangerkjerringa Skrevet 22. februar 2007 #14 Skrevet 22. februar 2007 har prøvd å søke opp teppet - finner det ikke på ikea.no :/ Det er av ull, ruskefrusk vises ikke på det, og det er godt og varmt å gå på - og best av alt, koster ikke all verden. *skal spørre søs om navnet, de har samme.
rødhette* Skrevet 22. februar 2007 #15 Skrevet 22. februar 2007 SB, det fortjener du absolutt! Du har lest Engler og demoner? Jeg likte både den og DaVinci-koden. Prøver komme på bøker som er å anbefale, men står helt stilt her akkurat nå... skjønner ikke hvor hukommelsen min er. Hvem har stjelt den???!!!! Ligge på magen å sove.. jaa det er deilig!!! Bade får jeg ikke gjort uansett, for vi har ikke badekar... Blir litt trangt i badekaret i stellekommoden til meg, vil jeg tro ;p
selfangerkjerringa Skrevet 22. februar 2007 #16 Skrevet 22. februar 2007 ps: rengjøres med støvsuger. Og hvor rent det blir avhenger jo litt av hvor god støvsuger en har - og hvor mye en gidder stå og suge hihi... skal ta et bilde med mobilen og legge ut på albumet mitt. Av teppet altså, ikke støvsugern.
rødhette* Skrevet 22. februar 2007 #17 Skrevet 22. februar 2007 Hehe Skal se på bildet.. Synes bare vårt ordinære gulvteppe som ikke er "ullete" men ganske så flatt, samler til seg nok av hår og slikt, og er tungt å støvsuge...
SpongeBob Skrevet 23. februar 2007 #18 Skrevet 23. februar 2007 Huff, så plutselig for meg et bad i den rosa plastbaljen med bilde av en sel i bunnen... Ikke for det, storegutt bader i det vanlige badekaret nå, selv om han syntes det var mye morsommere å bade i kjøkkenvasken som han måtte under strømbruddet... Lillegutt går stort sett i vasken på badet når det trengs:) Kan ellers berette at Canesten gjør underverker med bleieutslettet hans, det var helt klart sopp, ja. Nå er LT i bhg og vi er trygt hjemme igjen - veiene er om mulig enda verrre i dag, siden det plutselig er masse fuktighet i luften er speilisen nå lett "slimete" og skikkelig ekkel å kjøre på. Brr! Men fredag i dag, SpongeDad kommer etter planen hjem og det skal bli trivelig med familiehelg, ja. Kanskje denne grusomme vinden gir seg også etterhvert, sånn at vi kan komme oss ut av huset annet enn å løpe til og fra bilen? Stieg Larsson står helt klart på listen, men har ikke funnet den i mine bokhandelraid ennå. Og tsmamma - hvis du får en fødel som min andre her kan du bare glemme å få lest noe;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå