Gå til innhold

Kjenne liv i uke 13?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har kjent liv så tidlig? Det er mitt 2. svangerskap og jeg synes virkelig dette kjennes ut som små bevegelser fra bebisen (1. gang kjente jeg det i uke 16 el. 17)- men er det fysisk mulig så tidlig??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du kan kjenne liv i uke 13.

Jeg gjorde det.

Og jeg venter nr.2

Skrevet

Jeg kjente liv denne gangen når jeg var ca 12+3. Nå er jeg 14+4. Jordmoren trodde det kanskje var luft, men jeg vet bedre, for den lille rakkeren inni der holdt faktisk fest for et par uker siden, og bevegelsene var så sterke at magen bulte skikkelig opp og ned. Virkelig rart, i og med at den jo ikke er store smurfen å snakke om enda, men jeg vet hva jeg så og kjente, og partneren min så det samme.

Jeg syns også det er rart om det skulle gå an å bare sette seg ned¨å "fremprovosere" luftaktivitet i magen, for jeg bare setter meg ned en stund så kjenner jeg små bevegelser og magen rører ¨på seg. Luft kommer jo når den kommer eventuelt, ikke fast hver gang jeg setter med ned. Jeg setter med ned når jeg vil kjenne etter babyen for den er som regel mest aktiv når jeg er rolig. Og jeg kjenner det nesten alltid. Så dette er spark, jeg kjenner de så godt igjen fra forrige svangerskap.

Så ja, det er fysisk mulig, jeg vet flere andre og tredjegangsfødende som har kjent det i uke 12. Kos deg med de små bevegelsene du. :o)

14+4

Skrevet

Takk for svar! Det er hvertfall ikke luft jeg har kjent nei, så da tror jeg nok det er små spark! koselig!

Skrevet

jeg er 12+4 i dag ... og er sikker på at jeg kjente en liten bevegelse i går. På UL i dag.. var iallefall babyen i full aktivitet... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...